یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آینده جهان در نهایت بازگشت به دین و اهل بیت(ع) است، گفت: معتقدیم هم دوران بی‌دینی و هم دوران دینداری بدون ولایت تمام شده است.
کد خبر: ۸۵۹۹۸۴۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی از اساتید حوزه و دانشگاه  با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی عظیم‌ترین حادثه جهان است، ابراز داشت: آزاد شدن کربلا موجب شده است پتانسیل بی‌نهایت عظیم روحانی کربلای معلی آزاد شود،‌ این آزاد شدن پتانسیل به صورت راهپیمایی انسان‌ها، تظاهرات انسان‌ها به صورت مناسک و مراسم بشری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، افزود: ما معتقد هستیم رژیم صهیونیستی باید کنار رود تا قدس را زیارت کنیم، پیاده‌روی اربعین نمایش و مناسکی است که پیام اسلام ناب و پیام ولایت را در جهان منتشر می‌کند، در واقع راه جهان را مشخص می‌کند، اینکه آینده جهان در نهایت بازگشت به دین و اهل بیت(ع) است.

آیت‌الله قائم مقامی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بازگشت به دینی است که ائمه قرار دارند، اظهار داشت: ما معتقد هستیم دوران دینداری بدون ولایت و هم دوران بی‌دینی تمام شده است، دین با ولایت با انقلاب اسلامی شروع شده است.

وی ادامه داد: این راهپیمایی اربعین که از فرمایش امام حسن عسکری(ع) معلوم می‌شود، علامت مؤمن زیارت اربعین است، الان متوجه عمق پیام اربعین حسینی می‌شویم، اینکه در اربعین یک تظاهرات چند ده میلیونی در نهایت زیبایی، لطافت و ظرافت برگزار می‌شود،‌ اثبات این معنا است که وقتی حرم‌ها آزاد باشد، انسان‌ها خودشان می‌دانند چگونه حرم‌ها را اداره کنند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: پیاده‌روی اربعین این پیام را به مکه معظمه می‌دهد که اراذل آل‌سعود نتوانستند ۲ میلیون حاجی را اداره کنند و چندین هزار نفر را کشتند، راهپیمایی و حضور در کربلا با چند ده میلیون نفر در یک شهر کوچک بدون کوچک‌ترین تصادم و مشکلی برگزار می‌شود، زیرا انسان خودش می‌داند باید چه کاری انجام دهد،‌ اینکه خدا و مردم، پیام پیاده‌روی اربعین است.

ارسال نظرات