بیانیه مشترک شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تفت و دانشگاه پیام نور

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی تفت و شورای تبیین مواضع دانشگاه پیام نور مرکز تفت به مناسبت هفته بسیج و 2آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی بیانیه ای مشترک صادر کردند.
کد خبر: ۸۵۹۹۸۵۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: بسیج یکی از ارزنده ترین یادگارهای امام راحل(ره) و از ثمرات درخت تناور انقلاب اسلامی است که در پنجم آذرسال 1358 بانفس معمار کبیر انقلاب فرمان شکفتن آن صادر گردید.

نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ما است. نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود و شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد.

برکات حضور بسیج در عرصه‌های خطیر و سرنوشت‌ساز کشور اثر‌بخشی فرازمانی و راهبردی اقدام امام راحل و اینکه بسیج فراتر از ساختارها و سازماندهی‌های متعارف یک تفکر عالمانه و ریشه‌دار در آموزه‌های دینی و انقلابی و دارای افقی جهانی است، عمق راهبردی فرهنگ و تفکر بسیجی فراتر از مرزهای انقلاب و کشور اسلامی هم اینک در رویکرد و رفتار مستضعفین سایر نقاط جهان تبلور یافته است و آنان با الگو گرفتن از تفکر بسیج در ایران اسلامی برای رفع از موانع و چالش‌های موجود در راه دست‌یابی به استقلال و آزادی کشورشان، در مقابل نظام سلطه و استکبار قد علم کرده‌اند.

کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی و حضور به هنگام و به اندازه در صحنه‌های نیاز کشور توانسته، فلسفه و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد.

2 آذر 67 فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلاب از سوی امام (ره) یکی دیگر از اقدامات خردمندانه ایشان می باشد، که به یومن این اقدام سطح علمی، فرهنگی و ... کشور توسط قشر دانشجو به اهداف خوبی دست پیدا کرد و ادامه خواهد داشت. چنانچه که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) بخاطر وجود فضای ضد فرهنگی و جنگ نرم دشمن، قشر دانشجو را افسران جنگ نرم و اساتید دانشگاه ها را فرمانده هان جبهه فرهنگی جنگ نرم نامیدند تا با این عناوین وظیفه سنگینی بر دوش دانشجویان به ویژه بسیجیان افکنده و حساسیت جبهه فرهنگی و ضرب های نامرئی دشمن را به حول قوه الهی شناسایی و خنثی کنند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان تفت با تبريک هفته بسيج و 2آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی را به آحاد بسيجيان دريادل و تکريم و تعظيم به مقام شامخ شهيدان و جانبازان بسيجي و تاکيد بر لزوم اهتمام به فراهم سازي بسترها براي نقش پذيري‌ها و نقش‌آفريني‌هاي بيشتر اين سرمايه بزرگ ملي در عرصه‌هاي راهبردي کشور از جمله در صحنه اقتصاد مقاومتي و فريضه‌ي امر به معروف و نهي از منکر و مقابله با تهاجم فرهنگي جنگ نرم دشمنان ادامه دهند.

بسيج به پشتوانه تجارب ارزشمند و سرنوشت‌ساز خود در عرصه‌هاي مختلف و نيز اتصال به اقيانوس بيکرانه ملت ايران با تبعيت از فرامين و رهنمودهاي مقام عظماي ولايت و رهبري حضرت امام خامنه‌اي عزيز(مندظله العالي) همچنان هوشمندانه در صحنه‌هاي مقابله با تهديدات متنوع دشمن و مجاهدت در راه پيشرفت‌، سربلندي و ترويج فرهنگ و تفکر بسيجي در بين آزاديخواهان و مستضعفان جهان در زمينه‌هاي مختلف مهيا و‌آماده است.

و السلام علی من اتبع الهدی

 

ارسال نظرات