خبرهای داغ:
اصلانی گفت: پایگاه اطلاع رسانی شهدای زن ایران چنان مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است که از گوشه و کنار کشورهای اسلامی در خواست معرفی شهدای زن جهان اسلام را داریم، از این رو پیگیر بین المللی کردن این پایگاه هستیم.
کد خبر: ۸۵۹۹۸۶۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در کنگره ملی شهید "طیبه واعظی" که هم اکنون در اصفهان در حال برگزاری است به ارائه گزارشی از روند شناسایی شهدای زن پرداخت و گفت: زمانی که اقدام به شناسایی این شهدا کردیم کم تر از 4 هزار شهید زن با مشخصات ناقص در اختیار داشتیم که به همت خواهران پایگاه های مقاومت سراسر کشور شهر به شهر شهدای گرانقدر شناسایی و پرونده ها کامل شدند؛ هم اکنون با همکاری بنیاد شهید این رقم به 7 هزار شهید زن رسیده است.

وی افزود: به برکت این شهدا تحول عظیم در ادبیات داستانی شهدای زن به وجود آمد تا جایی که گروه مستند ساز شهید "مریم فرهانیان" که خارجی بودند پس از ساخت این مستند چنان تحت تاثیر قرار گرفتند که مسلمان شدند.

اصلانی بیان کرد: هم اکنون هزار عنوان جلد کتاب که در واقع 4 برابر کتاب های موجود در سال های اول شناسایی شهدای زن بود به رشته تحریر در آمده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی شهدای زن اشاره کرد و گفت: این پایگاه علاوه بر شناسایی شهدای زن ایران چنان مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است که از گوشه و کنار کشورهای اسلامی در خواست معرفی شهدای زن جهان اسلام را داریم، از این رو پیگیر بین المللی کردن این پایگاه هستیم.

وی با اشاره به برکات بسیاری که معرفی شهدای زن برای جامعه داشته است آنها را الگوهایی بی نظیر برای جوانان به ویژه زنان و دختران دانست و گفت: با سبک زندگی این شهدا می توان بهترین سبک زندگی را پیمود.

اصلانی ادامه داد: ما افتخار داریم که این کنگره ها را ادامه دهیم و اصفهان جز 22 استانی است که کنگره شهدای زن برگزار می کند .

ارسال نظرات