خبرهای داغ:
مداح برجسته کشورمان با تاکید براینکه هیئت های مذهبی بدانند خوراک و غذای روح مهمتر از غذای جسم است، گفت: اگر هیئت‌ها در این زمان به وظایفشان عمل کنند این همه هجمه های فرهنگی را در کشور نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۰۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، میثم مطیعی مداح برجسته کشور در همایش فوز عظیم، هیئت و مداح طراز انقلاب اسلامی در جمع مداحان خراسان‌جنوبی در مجتمع غدیر بیرجند با اشاره به زیارت اربعین حسینی اظهارداشت: علماء دین باید زیارت اربعین را تبیین کنند و در روایات بر پیاده‌روی زیارت اربعین تأکید شده است.

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین (علیه السلام) در هر زمانی تاکید شده است، گفت: در تاریخچه زیارت امام حسین علیه‌السلام رسم بود عالمان از نجف تا کربلا را بخصوص در ایام اربعین پیاده طی می کردند و به زیارت امام حسین(علیه السلام) می رفتند.

مداح برجسته کشوری با بیان اینکه زیارت امام حسین (علیه السلام) و پیاده روی در ایام اربعین امروزه شبیه به یک معجزه است، گفت: نکند همایش بزرگ اربعین بدون هیچ برنامه‌ریزی از دست ما برود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد دنبال گرفتن موکب و بردن مواد غذایی برای عزاداران حسینی در اربعین به کشور عراق هستند، عنوان کرد: این کار را مردم عراق انجام می دهند و لازم است ما برای غذای و روح و فکر عزاداران حسینی کاری انجام دهیم و این بر عهده هیئت های مذهبی می باشد که برناکه ریزی در این خصوص انجام دهند.

مطیعی با اشاره به اینکه خوراک روحی برای عزاداران حسینی در اربعین مهمتر از غذای جسم است، گفت: نباید زیارت اربعین از دست ما برود و در این خصوص سخنرانان ، هیئت های مذهبی و مداحان وظیفه دارند تا با برنامه ریزی دقیق و جامعه بتوانند آنگونه که شایسته است برای اربعین کار انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر هیئت‌ها در این زمان به وظایفشان عمل کنند این همه هجمه های فرهنگی از طرف و استکبار جهانی را نخواهیم داشت، ادامه داد: هیئت های مذهبی می‌توانند بسیاری از مفاهیم دینی را با زبان هنر به جوانان منتقل کنند.

مطیعی تصریح کرد: در اربعین شهادت امام حسین علیه‌السلام جمعیت20 میلیونی به سمت کربلا حرکت می‌کنند که بسیاری از افراد می‌خواهند آن را مصادره کنند.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین پیوند مسایل انقلاب با زیارت اربعین است و می توان با استفاده از ظرفیت مراسم اربعین با مسائل جهان اسلام کاری انجام داد تا مفاهیم، ارزشها و ارمانهای انقلاب اسلامی منتقل شود ولی باید با هوشیاری کامل این کار صورت بگیرد.

وی با طرح این سؤال که برای جلوگیری از این مصادره چه کرده‌ایم و چرا در هیئت‌ها اتفاقی نمی‌افتد گفت: باید برای پیاده‌روی اربعین، برنامه و اثرگذاری جهانی داشته باشیم.

مداح برجسته کشوری تاکید کرد: پرچم دستگاه امام حسین علیه‌السلام همیشه در طول تاریخ برافراشته است و امروز به عهده ما است و نباید کم کاری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها