خبرهای داغ:
دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران تشریح کرد
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۰۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی که صبح امروز برگزار شد، درباره آخرین وضعیت شاندیزگفت: تمام اقدامات قضایی درباره این پروژه در جهت حفظ حقوق مردم انجام شده و نگرانی ما این است مردم فقط به خاطر اینکه تصورشان این بوده که مشکلاتشان با یک سرمایه گذاری حل می شود این کار را کرده اند.
وی ادامه داد: در این راستا دادستانی مشهد اقداماتی را انجام داده است و همواره دادستان و بخش دیگر از دستگاه های اجرایی کمیته ای را تشکیل دادند تا مسایل و مشکلات را در جهت حقفظ حقوق مردم پیگیری کنند.

وی آخرین جزئیات پیگیری جان باختگان فاجعه منا گفت: کارگروه حقوقی تحت نظارت معاون کنسولگری وزارت امورخارجه تشکیل و از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند این قضیه نباید فراموش شود ما هم وظیفه پیگیری این موضوع را داریم البته خط مقدم این قضیه وزارت امور خارجه و سازمان حج است در این زمینه یادداشتی برای بان کی مون در جهت  تشکیل کمیته حقیقت یاب انجام شده است.

وی تصریح کرد: به نظرم همچنان مسئله نامشخص است و تلاش سعودی ها این است که این قضیه برای جهانیان مشخص نشود اما ما معتقدیم باید ابعاد این فاجعه مشخص شود اگر میخاهیم امنیت  آینده حج تامین شود باید ابعاد این قضیه مشخص شد.

حجت الاسلام رئیسی در رابطه با تعطیلی موسسه ثامن الحجج در استان البرز گفت: در این مورد بانک مرکزی سال گذشته اطلاعیه ای صادر کرده که نشان داد موضوع در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بابک زنجانی مدعی شده که 22 میلیارد یورو پول نقد دارد که بخشی بابت بدهی کسر شده و در صورتی که مهلت قاضی به پایان برسد آیا اموال وی در خارج از کشور توقیف می شود گفت: وی در مرحله بازجویی نیز چنین ادعایی داشت، گروه هایی به مالزی و برخی از کشورها اعزام شدند تا مشخص شود ادعای وی درست است یا  خیر که مشخص شد مقرون به صحت نیست و این ادعاها دوباره در دادگاه نیز تکرار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها