مسئول تربیت بدنی و بسیج ورزشکاران سپاه الغدیر یزد:

دو نوع سالن ورزشی در سطح بسیج در حال ساخت و بهره برداری است

سالن ورزشی صالحین شهرستان مهریز به مناسبت هفته بسیج با نام شهید مدافع حرم سردار شهید محمدعلی الله دادی با حضور مسئولین شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۱۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز: به مناسبت هفته بسیج و به مناسبت پاسداشت خون شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم سالن صالحین با نام سردار شهید محمدعلی الله دادی در شهرستان مهریز با حضور امام جمعه شهرستان، فرمانده ناحیه مهریز، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مهریز، مسئول تربیت بدنی و مسئول بسیج ورزشکاران سپاه الغدیر یزد و سایر مسئولین ادارات شهرستان و همچنین تعدادی از خانواده معظم شهدا و بسیجیان افتتاح شد.

این سالن که  با زیر بنای 420 متر و اعتباری بالغ بر1.800.000.000 ریال مورد بهره برداری قرار گرفت از مجموعه سالن های صالحین می باشد که جزء‌ ابلاغیات سازمان بسیج مستضعفین است که برای استفاده بسیجیان و حلقه های صالحین شهرستان ساخته شده است.

حجه الاسلام برهان در افتتاح این سالن در مورد فواید و تاثیرات روحی و جسمی که ورزش دارد نکاتی اشاره کرد و گفت: بعد از افزایش قوای جسمی  که برای هر فرد بسیجی و غیر بسیجی لازم است و از دستورات دین اسلام است می بایست در بسیج در کنار افزایش قوای جسمانی به تقویت روحیه  و اعتقادات بسیجیان نیز توجه شود. در اسلام آن ورزشی مورد قبول است که در خدمت دین و برای کمک و برآوردن نیازهای خود و دیگران مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه سرهنگ زارع فرمانده مناحیه مقاومت بسیج مهریز به حاضرین گزارشی در مورد ساخت سالن سردار شهید محمد علی الله دادی ارائه داد و گفت: این سالن بر اساس دستور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص تقویت سه عنصر تحصیل، تهذیب و ورزش در بین جوانان بسیجی، در خصوص تقویت روحیه ورزشکاری در بین جوانان ساخته شده است. سالن های صالحین در تمامی کشور بر اساس مصوبه سازمان بسیج مستضعفین و با ابلاغیه سردار نقدی  در سال 1387 در سطح کشور در حال ساخت است که با حول و قوه الهی قرار است 2500 سالن از این نوع ساخته شود.

در این برنامه برادر نیکونژاد مسئول تربیت بدنی و بسیج ورزشکاران سپاه الغدیر یزد با تقدیر و تشکر از فرمانده ناحیه مهریز برای ساخت و تکمیل کردن این سالن به این نکته اشاره کرد: هر انسان برای رشد و تکامل به 2 عامل نیاز دارد اول افزایش قوای جسمانی و بعد قوای روحانی و افزایش و تقویت روحیه.

وی گفت: هم اکنون در کل استان تعداد 64 سالن از مجموعه سالن های صالحین در حال استفاده است.

 وی در مورد ساخت سالن های ورزشی در بسیج به این نکته اشاره کرد: دو نوع سالن در سطح بسیج در حال ساخت و بهره برداری است یکی همین سالن های صالحین است که متراژ آنها کمتر از400 متر است و دیگری سالن های نهم دی است که متراژ زیربنای آنها بالای 1000 متر مربع است.

وی گفت: امروز در میادین ورزشی و بر اساس استعدادیابی های به عمل آمده در سطح بسیج، بسیجیان ما دارای مقام های گوناگون و بر سکوی قهرمانی ایستاده اند؛ بخصوص در ورزش بانوان، به حمدالله بانوان بسیجی بالاتر از سایر بانوان ورزشکار و با حجاب کامل که همان حجاب حضرت فاطمه(س) است(چادر) بر سکوی قهرمانی می ایستند.

در ادامه گروه رزمی ذوالفقار به انجام حرکات رزمی انفرادی و گروهی پرداختند و مورد تحسین حضار قرار گرفتند.

بعد از انجام حرکات رزمی توسط گروه ذوالفقار بسیج، حجه الاسلام برهان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان به حضار و بویژه رزمی کاران نکاتی تذکر داد و گفت: الگوی واقعی تمامی ورزشکاران می بایست حضرت علی(ع) باشد چه از لحاظ جسمانی  چه از لحاظ روحیات ورزشکاری و پهلوانی چرا که بسیجی واقعی مقتدای عالمیان حضرت علی(ع)‌ دارای روحیه پهلوانی بود.

 

 

ارسال نظرات