با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی کشور:

جشنواره بازیهای بومی سیستان ویژه هفته بسیج در بنجار زابل برگزار شد

جشنواره یک روزه بازی های بومی محلی سیستان به مناسبت هفته بسیج با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور، مسئولان و ورزشکاران در شهر بنجار شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۲۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور روز دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با داشتن مردمی آگاه و با فرهنگ از جایگاه ویژه ای در ایران اسلامی برخوردار است.
غلامرضا جعفری گفت: کرامت و قداست این استان همیشه زبانزد است و در رشته های بومی و محلی کبدی و کشتی کج گردان ظرفیت های خوبی دارد.
وی ادامه داد: ورزش های بومی و محلی میراث ناملموس کشور است به طوری که با تبلیغ و برگزاری رقابت های بین المللی برای معرفی آن در جامعه تلاش داریم.
وی گفت: جوانان این منطقه باید خود را برای درخشش در رقابت های بین المللی بازی های بومی محلی آماده کنند.
رئیس هیات بازی های بومی محلی زابل نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با حضور 87 ورزشکار در قالب 12 تیم از شهرهای منطقه سیستان از جمله زابل، هامون و نیمروز برگزار شد.
محمد سلیمانی افزود: جشنواره بازی های بومی محلی سیستان با هدف احیا رشته های کشتی کج گردان، خسوخسو و طناب کشی برای چندمین بار متوالی در سطح شهرستان زابل برگزار شد و نفرات برتر با اهدای جوایز مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی گفت: رئیس فدراسیون بازی های بومی محلی کشور در سفر به سیستان قول مساعد برای اعطا تاتامی کبدی، تشک کشتی و همکاری به منظور ثبت جهانی کشتی کج گردان به نام این منطقه و برگزاری رقابت های بین المللی کشتی کج گردان را داد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، هامون، زهک و نیمروز برگزار می کند

ارسال نظرات