خبرهای داغ:
بسیج لشکر مخلص خداست لشکری که تنها با خلوص و ایمان، پای در رکاب زمان گذاشته و برای رسیدن به ارزش‌ها با سرعت در حال حرکت است.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۶۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارشخبرگزاری بسیجاز قم، بسیج یک نهاد برآمده از دل انقلاب است نهادی شکل گرفته از توده مردمی که برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب تجلی یافت. بسیج لشکر مخلص خداست لشکری که تنها با خلوص و ایمان پای در رکاب زمان گذاشته و برای رسیدن به ارزش‌ها با سرعت در حال حرکت است.

بسیج شجره طیبه‌ای است که بذر آن را رهبر انقلاب امام خمینی (ره) کاشت و اکنون آن نهال نوپا آنقدر شاخ و برگ یافته که می‌تواند جهانی را سایه گستراند. بسیج در طول تاریخ به عنوان نهادی اثر گذار در تمام عرصه‌ها شناخته شده و هیچ سازمان و نهادی نیست که با ورود بسیج و بسیجی به موفقیت دست نیافته باشد. اندیشه و تفکر بسیجی اندیشه‌ای است که اکنون قدرت‌های بزرگ جهانی تنها از همین تفکرات در هراسند و برای نابودی آن تلاش می‌کنند در حالیکه تفکر بسیجی تفکر ناب محمدی است؛ بسیجی همچون ابراهیم بت شکنی است که نابود گر تمام بت‌های زمانه است و برای فروکشاندن ذلت و ظلمت لحظه‌ای دم فرو نخواهد بست و بر زمین نخواهد نشست.

به گفته مقام معظم رهبری «عرصه‌ بسیج یک عرصه‌ عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخش‌های جغرافیایی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ دون عرصه‌ دیگری است. در همه‌ مکان‌ها، زمان‌ها، عرصه‌ها و در همه‌ قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است.»

با این حساب و با توجه به نقش عظیم نهاد بسیج ضروری است اکنون که در هفته بسیج قرار داریم با گرامیداشت این هفته به ضرورت و نقش بسیج در توسعه و پیشبرد تمام حوزه‌ها از جمله اقتصادی، فرهنگی و... بپردازیم و این مهم را از زبان کارشناسان و مسئولان جویا شویم.

در این خصوص حجت الاسلام والمسلمین حسین طیبی‌فر فرمانده تیپ 83 امام صادق (ع) با بیان اینکه بسیج از ابتدای انقلاب به نقش آفرینی در تمام عرصه‌ها پرداخته است، گفت: نقش بسیج برای همه اثبات شده است.

وی با اشاره به حضور و نقش آفرینی تمام قشرها در بسیج گفت: روحانیون نقشی منحصر بفرد در این عرصه دارند.

فرمانده تیپ 83 امام صادق (ع) با بیان به اینکه روحانیون نقشی اثر گذار در تقویت اعتقادات بسیجیان دارند، افزود: روحانیت نقش اول را در شکل‌گیری، حفظ و پایداری و دفاع از بسیج بازی می‌کند.

طیبی‌فر با بیان اینکه دفاع همه جانبه از نظام توسط بسیج صورت می‌گیرد ادامه داد: در ادوار گذشته و در دوران دفاع مقدس بسیج به خوبی نقش آفرینی داشت و اکنون در زمینه‌های علمی بسیار فعال شده است.

وی افزود: همچنین بسیج در مقابله با هجوم فرهنگی دشمنان اقدام کرده و توجه به اقتصاد مقاومتی را نیز مد نظر دارد. فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با بیان اینکه حرکت بسیجیان باید طبق آموزه‌های اسلامی باشد گفت: بصیرت شرط اول بسیجی بودن است.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی به دنبال علم و دانش است تا بتواند از ارزش‌ها دفاع کند.

حجت‌الاسلام احمد سلیمانی استاد حوزه علمیه که خود نیز از بسیجیان سلحشور انقلاب است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه حرکت بسیج مطابق با فرمان ولایت است، گفت: بسیج طبق خطوط ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در حرکت است.

وی با بیان اینکه بسیج با دقت تمام گوش به فرمان مقام معظم رهبری است و تصمیماتش حول محور نظر رهبری می‌چرخد، افزود: همین ویژگی تا کنون سبب موفقیت بسیج شده است و توانسته تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با اظهار به اینکه تبعیت از ولی خدا بارزترین خصوصیت بسیج است، ادامه داد: بسیج در برابر تمام انحرافات جامعه می‌ایستد و برای ساخت میهنی امن و سالم جهاد می‌کند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده بسیج سازندگی گفت: تنها یک بسیجی می‌تواند با خلوص نیت و بدون هیچ گونه چشم داشتی و تنها با اتکال به خداوند متعال و روحیه و توان خود در دوردسترس‌ترین مکان‌ها حضور یابد و برای آبادانی تلاش کند.

محمد کریمی‌راد یکی از بسیجیان مخلص و راویان جنگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بسیجیان را پرچمداران حقیقی اسلام ناب خواند و گفت: فکر و روحیه بسیجی باید الگوی مسئولان جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اخلاق بسیجی در زمره بهترین اخلاق‌هاست ادامه داد: بسیجی منافع ملی و نظام را به منافع شخصی ترجیح می‌دهد و هرگز به ملتش خیانت نمی‌کند.

کریمی‌راد با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اداری دچار فساد شده‌اند و اختلاس و رانت‌خواری به موضوعی عادی تبدیل شده است افزود: اگر روحیه بسیجی در وجود جامعه و مسئولین نهادینه شود دیگر شاهد این گونه فسادها نخواهیم بود و وضعیت اجتماعی و معیشتی مردم سامان می‌یابد.

وی گفت: لازم است دولت نیز در تمام حوزه‌ها از ظرفیت بسیج استفاده کند تا بتواند به موفقیت دست یابد.

وی همچنین آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ بسیجی را ضروری خواند و خواستار توجه رسانه‌ها ، خانواده‌ها و سایر نهادهای آموزشی در این خصوص شد و بیان کرد: اگر ذات و منش بسیجی از همان اوان جوانی که شخصیت فرد در حال تکامل و رشد است، در وجود فرد پرورش یابد می‌توان به جامعه‌ای سالم در آینده امیدوار بود.

بر این اساس باید گفت بسیج نهادی است همه جانبه که می‌توان با استفاده از ظرفیت آن جامعه را به منزلگاهی از فضایل و کرامت‌ها رساند و ارزش‌ها را در جامعه فراگیر ساخت. همت و تلاش بسیجی یعنی عبور از تمام تنگناها و سختی‌هایی که شاید هیچ نهادی توان و یارای مقابله با آن نباشد.

بنا بر این تکیه بر نیروی بسیجی در تمام کارها اصلی مهم است که باید مسئولان بدان توجه ویژه داشته باشند و راه را برای حضور بسیجیان برای ورود به تمام عرصه‌ها هموار کند.

=============

گزارش از سمیه رضایی

=============



ارسال نظرات