با حضور مدیرکل امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛
مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان کردستان با حضور مدیرکل امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۰۷۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این مراسم که ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: توجه به کتاب و فعالان این عرصه نباید منحصر یه یک هفته باشد و باید این همسئله همواره مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیل احمدی با تقدیر از تلاش فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: تلاش این افراد بسیار ستودنی است چرا که آن ها با تلاش خود زمینه را برای ارتقای آگاهی و بصریت در جامعه فراهم می کنند.

وی ادامه داد: کتاب از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی در هر جامعه ای است و در صورتی که به این مهم توجه صورت جامعه در تمامی عرصه ها شکوفا می شود و نیل به توسعه در بخش های مختلف سریع تر و کم هزینه تر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی شان به کردستان، گفت: ایشان در این سفر پرخیر و برکت از کردستان به عنوان استانی فرهنگی نام بردد و همین امر مسئولیت متولیان حوزه فرهنگ را بیشتر می کند.

احمدی از فعالیت 49 کتابخانه عمومی نهاد و 28 کتابخانه عمومیمشارکتی در کردستان خبر داد و افزود: بیش از 40 هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند و از خدمات این نهاد فرهنگی بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: همچنین زیربنای کتابخانه های عمومی نهادی در استان کردصستان نزدیک به 21 هزار متر مربع است که امیدوارم با ساخت و راه اندازی کتابخانه های در دست اجرا این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به وجود 700 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان، بیان داشت: توجه به نیازهای مخاطبان از رویکردهای مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

پخش کلیپ از عملکرد ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های تابعه استان کردستان و همچنین بزرگداشت هفته بسیج، قرائت شعر از جمال ملکی، کتابدار کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج و همچنین قرائت متن ادبی توسط عضو فعال کتابخانه هیا عمومی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات