به همت حوزه کوثر صومعه‌سرا؛

همایش «خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)» در صومعه‌سرا برگزار شد

همایش «خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)» به همت حوزه کوثر بسیج خواهران در صومعه‌سرا برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۱۸۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی(علیه السلام) نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها) در صومعه‌سرا با حضور پر شور بسیج جامعه زنان این شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار شد. بانوان صومعه‌سرایی در آستانه اربعین حسینی به یاد دلاوری‌های حضرت زینب(سلام الله علیها) گردهم جمع شدند و با این بزرگوار تجدید بیعت کردند.

 

این برنامه به منظور شفاف‌سازی بخشی از رویداد قبل و بعد از واقعه کربلا برگزار شد که گوشه‌ای از مصائب اهل بیت(علیهم السلام) و همچنین حماسه پیام آور عاشورا بانوی کربلا حضرت زینب(سلام الله علیها) در افشاگری یزید و طاغوتیان تاریخ در مجلس عبیداله بن زیاد با هنرمندی خواهران بسیجی حوزه مقاومت کوثربسیج خواهرانبه صحنه درآمد.

 

معصومه پرکار، کارشناس مذهبی صومعه‌سرا عصر امروز(3آذر) در این همایش با اشاره به اینکه افراد نباید فقط در سخن خود مسلمان باشند بلکه باید در عمل هم این را نشان دهند، اظهار کرد: امروز نیاز جامعه اسلامی حضور بانوان ولایی در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه بانوان باید با اخلاق و رفتار خود رفتار حسینی را در خانواده ترویج کنند، افزود: در بیشتر اوقات دیگران با دیدن رفتار و اعمالمان مسائلی را می‌آموزند و همه باید بدانند امر به معروف و نهی از منکر لسانی همیشه نیاز نیست.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به تهاجمات فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری در سال 75 تهاجم فرهنگی را عنوان کردند اما با پشت گوش انداختن این موضوع، سبک زندگی اسلامی ما به سمت سبک زندگی غربی سوق پیدا کرده است.

 

پرکار با بیان اینکه دشمن در صدد است بنای خانواده را در اسلام فرو ریزد، تصریح کرد: دشمن به این موضوع پی برده که اگر زن ایران را به لجن بکشد دیگر مادر در خانواده دارای قداست نیست و جامعه به سمت جامعه غربی پیش می‌رود.

 

وی با بیان اینکه دشمن از اهداف خود کوتاه نمی‌آید و هرروز با شیوه جدید وارد صحنه می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمن در صدد است تا بین زنان دیندار محرم و نامحرم معنی نداشته باشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار