در موضوع اقتصاد مقاومتی باید با توجه به سخنان رهبری و سیاست‌های تبیین شده از طرف رهبری راه این مهم را پیدا کرد و هم‌چنین بندهای سیاست‌های تبیین شده را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۰۰۲۳۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر،اکبر صمدی، فرماندار نیردر همایش اقتصاد مقاومتی که در سالن الغدیر نیر برگزار شد با تبریک هفته بسیج ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امیدواریم با توسعه و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نقش ارزشمندی در رشد و شکوفایی منطقه برداشته‌شود.

وی گفت: ما آماده ایم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط با در اختیار قرار دادن ریشه زعفران بصورت رایگان و برخی گیاهان گلخانه ای به جوانان تحصیل کرده و آموزش دیده آنان را مورد حمایت قرار داده و زمینه اشتغال را فراهم سازیم.

صمدی با اشاره به آب و هوای منطقه توجه به کشت زعفران را به فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی مورد تاکید قرار داد و گفت: جوانان با حمایت دولت ضمن اینکه برای خود اشتغال ایجاد خواهند کرد چهره منطقه را نیز تغییر داده و سرمایه و ثروت را در این شهرستان ایجاد خواهند کرد.

فرماندار نیر تصریح کرد: افزایش تولیدات کشاورزی موجب پویایی اقتصاد مقاومتی می شود و با توجه به اینکه شغل عمده روستاییان این منطقه دامداری و کشاورزی است بر حمایت از روستاییان با هدف حمایت از بخش تولید تاکید داریمفت: دولت باید به کمک مردم اقتصاد مقاومتی را که دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است به مرحله عمل رساند.

اکبر صمدی اراده و عزم دولت را بر بهبود فضای کسب و کار و تامین شرایط لازم برای فعالان اقتصادی برای فعالیت هر چه بهتر جدی دانست.

وی ادامه داد: اعمال تحریم های دشمنان نظام اسلامی طی سنوات اخیر، عزم و اراده بزرگی را در شرکت ها، کارخانجات تولیدی و تولیدکنندگان در ارتقای وضعیت تولید داخلی به وجود آورد.

این مسؤول اضافه کرد: امروز باید تلاش خود را برای حرکت از مرحله حرف به عمل مضاعف کنیم تا اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه محقق شود.

صمدی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی پویا و روبه‌رشد برشمرد که می‌تواند در برابر هر‌گونه تهدید و تحریم بیگانگان مقاومت کند.

فرماندار نیر تصریح کرد: ارائه این سیاست‌های هوشمندانه و حکیمانه از سوی دیدبان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بهبوهه فشار و تحریم‌های ظالمانه دشمن طی‌سال‌های گذشته نقطه عطفی در شکوفایی اقتصاد کشور بود که مجموعه سپاه و بسیج می‌کوشد پیشگام تحقق این سیاست‌ها باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی مصرف‌کننده عمده منابع آبی کشور است در حالی که می‌توان با تغییر الگوی کشت، واردات برخی محصولات از کشورهای همسایه و ارتقا صادرات محصولات استرتژیک قدمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی برداشت.

صمدی با اشاره به ظرفیت روستاهای شهرستان نیر در حوزه کشاورزی تصریح کرد: با توجه به این استعدادها و قابلیت‌ها ضروری است تا صنایع تبدیلی در حوزه‌های کشاورزی و دامداری در این شهرستان راه‌اندازی شود تا با این امر افزایش درآمد روستاییان را شاهد باشیم.

ارسال نظرات