معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

جذب 200 مربی پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 95-94

اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان 200 مربی پیش‌دبستانی را که دارای رشته‌های مرتبط با مراکز پیش‌دبستانی هستند را در سال تحصیلی 95-94 جذب خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۰۰۲۶۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مقطع پیش دبستانی در دو دوره 4 تا 6 ساله اجرا می‌شود گفت: کودکان در سنین 5 و 6 سال از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

اصغر بیات افزود: در سال تحصیلی جاری 9 هزار نوآموز زنجانی در 400 مرکز پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: براساس توافق‌های صورت گرفته متولی اصلی مقطع دوره پیش‌دبستانی آموزش و پرورش است

بیات اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش، بهزیستی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری وظیفه آموزش و پرورش در زمینه این مقطع تحصیلی را شامل صدور مجوز، تبیین و تولید محتوا و نظارت بر فعالیت این مراکز اعلام کرده است.

بیات با بیان اینکه از سال آینده همه مراکز پیش دبستانی تحت نظارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ادامه فعالیت‌های مراکز پیش دبستانی از سال آتی منوط به دریافت مجوز از آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 55 درصد کودکان زیر پوشش آموزش‌های مقطع پیش دبستانی قرار گرفته است، اظهار کرد: باید در کنار پوشش کمی به فکر پوشش‌های کیفی نیز باشیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای مربیان مقطع پیش‌دبستانی دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در آغاز سال دوره آموزشی اولیه برگزار شده و این آموزش‌ها ادامه می‌یابد.

بیات با اشاره به اینکه شهریه مراکز پیش دبستانی در مناطق برخوردار برای یک سال 610 هزار تومان است، گفت: در مناطق محروم نیز مبلغ این شهریه 270 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 400 مرکز پیش‌دبستانی در استان زنجان فعال است، ادامه داد: 9 هزار نوآموز در این مراکز تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از جذب 200 مربی پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 95-94 خبر داد و افزود: این افراد دارای رشته‌های مرتبط با مراکز پیش‌دبستانی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار