همزمان با هفته بزرگداشت بسیج نمايش كودكانه آیینی «ضامن آهو» به کارگردانی هنرمند نيشابوري محمد رضایی و نویسندگی مرتضی داریوند نژاد در تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور به روي صحنه رفت.
کد خبر: ۸۶۰۰۲۶۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
مسئول هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هراسان رضوی، با اعلام این خبر گفت: نمایش « ضامن آهو» با محوریت فرهنگ رضوی بوده و به انتقال مفاهیم فرهنگ رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت در بین کودکان و نوجوانان کمک می کند که هنرمندان خوش ذوق و با قريحه تأتر نيشابور با اجراي نمايش هاي مختلف با موضوعات متنوع باعث آشتي مردم به خصوص کودکان ونوجوانان با تأتر شده اند و نمايش كودكانه آیینی «ضامن آهو» از اين جمله نمايش هاست كه همزمان با ايام اربعین حسینی و هفته بزرگداشت بسیج به روي صحنه رفته است.

غلامرضا سلامتي گفت: نمايش «ضامن آهو » را مرتضی داریوند نژاد به رشته تحرير در آورده و محمد رضايي هنرمند جوان نيشابوري آن را كارگرداني كرده اند که این نمایش تلفیقی از نمایش کودک وتعزیه خوانی می باشد و در آن هنرمندان نام آشناي تأتر نيشابور: حامد صادقی، مهدی نجفی، فرشید عمارلو، مبینا طاهر خانی، فاطمه موسوی ،شکوفه پیرانی و ترنم رضایی به ايفاي نقش پرداخته اند وناهيدمحيطي بعنوان عوامل با اين نمايش همكاري دارند و سازنده موسيقي فرشید اشتری مي باشد.

سلامتي اظهار داشت: اين نمايش توسط گروه تأتر سايه وابسته به انجمن هنرهاي نمايشي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور توليد شده وبه روي صحنه رفته است.

مسئول هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور به داستان اين نمايش اشاره كرد وگفت: صيادي در بياباني قصد شکار آهويي مي‌کند و آهو شکارچي را مسافت زیادی به دنبال خود مي‌دواند و عاقبت خود را به دامن حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام که اتفاقاً در آن حوالي تشريف ‌فرما بوده است، مي‌اندازدو ....

سلامتي تصريح كرد: نمايش كودكانه آیینی «ضامن آهو» از 3 آذرماه به روی صحنه رفته و هر روزه تا 16 آذر از ساعت 17 بعد از ظهر در محل تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور ويژه عموم علاقمندان ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها