به مناسبت هفته بسیج همایش سبک زندگی اسلامی و اصلاح تغذیه بر اساس طب گیاهی به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه دامغان در حسینیه شهدای گمنام برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۳۲۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، طاهره مهقانی، کارشناس اصلاح اصول تغذیه و طب گیاهی در همایش سبک زندگی اسلامی و اصلاح تغذیه بر اساس طب گیاهی به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه دامغان که در حسینیه شهدای گمنام برگزار شد، اظهار داشت: همیشه پیشگیری از درمان بهتر است؛ بنابراین اگر هر فرد با طبیعت مزاجی خویش آشنا باشد و مطابق آن غذا مصرف کند بسیاری از مشکلات و ناراحتی های جسمی و روحی درمان می شوند و یا هرگز به وجود نمی آیند.

وی بیان کرد: هر شخص طبع و مزاج مخصوص به خود دارد و عواملیچون توجه به فصل و محل تولد، محیط و ژنتیک نیز در این امر تأثیرگذار است؛ بنابراین افراد باید در این زمینه و انتخاب غذای خود دقت کافی داشته باشند.

مهقانی افزود: در روایات اسلامی و احادیث نیز به این امر تأکید زیادی شده است؛ همانگونه که امام رضا (ع) در سلسله ذهبیه می فرمایند«بنگر و برگزین آنچه را که موافق و مناسب طبع تو (از مزاج، سن، اقلیم و فصل) و هماهنگ با معده توست و بدنت (با توجه به شغل و کاری که انجام می دهی) از آن نیرو می گیرد و ....).

کارشناس اصلاح تغذیه تصریح کرد: علاوه بر انتخاب غذا با توجه به فصل تولد باید به غذای سر سفره نیز توجه زیادی داشته باشیم ُو تداخل غذایی وجود نداشته باشد، هنگامی که چند نوع غذا در سفره باشد و استفاده شود، غذا به هضم نمی رسد و غذا در معده ذخیره می شود و عوارض گوارشی را شامل می شود

مهقانی افزود: بر اساس این سخن گهربار رسول اکرم (ص) که می فرمایند«انسان ظرفی را بدتر از شکمش ُپر نکرد» باید موقع غذا خوردن معده خود را به سه قسمت تقسیم کنید قسمتی جهت غذا، قسمتی جهت آب و قسمتی جهت هوا باید همیشه سرلوحه خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری همیشه تأکید دارند که سبک زندگی عوض شده است و حقیقتاً نیز 90درصد سبک تغذیه ما تغییر کرده است و دشمن در این زمینه خیلی موفق عمل کرده است؛ بنابراین ما باید خودمان در این زمینه حرکت کنیم و در استفاده از ظروف و مواد غذایی دقت کافی داشته باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها