خبرهای داغ:
36 سال ایثار ومقاومت / 3

همکاری بسیج و دادگستری در رسیدگی به پرونده های خانواده

مسئول بسیج حقوق دانان گفت: به دلیل اهمیت موضوع خانواده تعاملاتی با مدیر کل دادگستری داشتیم و قرار شد تا پرونده های صلح و سازش که مربوط به خانواده است جهت حل و رسیدگی به بسیج واگذار شود.
کد خبر: ۸۶۰۰۳۵۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

سموئی مسئول بسیج حقوق دانان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه حقوق دانان در زمینه اتاله دادرسی و تنقیح مقررات در زمینه طلاق توافقی بیان کرد: بسیج حقوق دانان در خصوص رسیدگی به این موارد برنامه ها و کارگروه هایی با موضوعات مختلف با همکاری دادگاه خانواده برگزار کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت حفظ بنیان خانواده و مقابله با این گونه تهدیدات و معضلات اقداماتی همچون برگزاری کارگروه ویژه در رابطه با صلح، سازش و استفاده از تجربیات صاحبنظران، مشاوران حقوقی و خانواده و ارائه راهکارهای موثر در این خصوص انجام گرفته است.

مسئول بسیج حقوق دانان با بیان اینکه اکثر پرونده های ما در زمینه سازش بین زوجین است افزود: دنبال کردن بحث پیشگیری از طلاق، اقدامات باز دارنده در این زمینه و آموزش مهارت های زندگی با حضور کارشناسان از جمله اقدمات ما در بسیج حقوق دانان است.

سموئی با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی عنوان کرد: متاسفانه روند استفاده از این فناوری ها و ابزارها رو به افزایش است و نمی توان آن را حذف کرد بلکه باید به درستی مدیریت شود به همین منظور در دادگستری یک شعبه ویژه در رسیدگی به این امر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با تعاملاتی که با مدیر کل دادگستری و دادگاه خانواده داشتیم از سال گذشته قرار بر این شد تا ماهانه تعدادی از پرونده های صلح و سازش که مربوط به خانواده است به بسیج حقوق دانان بدهند تا با همکاری دوستانمان در مجموعه سپاه و دفتر صیانت از نهاد خانواده در جهت حل و رسیدگی به این پرونده ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

سموئی اظهار داشت: ارائه مشاوره حقوقی رایگان به آحاد مردم درسطح شهر به مناسبات مختلف به خصوص به افرادی که ازنظر مالی ضعیف هستند، پژوهش در زمینه معضلات و ارائه راهکار در جهت مقابله با آن ازطریق ارتباط گیری با دانشگاه ها و استفاده از توان و ظرفیت دانشجویان رشته حقوق از دیگر برنامه ها بسیج حقوق دانان است.

مسئول بسیج حقوق دانان ادامه داد: رسیدگی و کاهش آسیب ها و معضلاتی همچون طلاق نیازمند همکاری و تعامل تمام مسئولین است و باید تلاش کنیم که تمام صحبت ها و برنامه ها را درعمل دنبال کنیم و از این طریق بتوانیم معضلات را در جامعه به حداقل برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها