جانشین سازمان بسیج اصناف کشور:

شهدای اصناف چشم بر زینت‌های دنیوی بستند

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور گفت: شهدای اصناف همه سرمایه خود را رها کرده و با نثار جان خود به خیل عظیم شهدای انقلاب پیوستند.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۰۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج استان هرمزگان؛ غلامرضا حسن‌پور در یادواره شهدای اصناف بندرلنگه اظهار داشت: از سال 42 و قبل از شروع انقلاب تاکنون 11 هزار شهید از اصناف و بازاریان تقدیم انقلاب کرده‌ایم و این اصناف بود که در صف مقدم انقلاب دوشادوش ولی فقیه خود علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرد.

وی افزود: شهدای اصناف همه چیز خود را از جمله سود کسب، زرق و برق دنیوی و سرمایه‌های مادی رها کردند و به خیل عظیم جهادگران در جبهه‌های حق علیه باطل پیوستند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه امام خمینی انسان خارق‌العاده‌ای بود و بعد از ائمه نظیر نداشت، گفت: زمانی که امام خمینی ارتش بیست میلیونی را تاسیس کرد آیا جنگ شده بود؟، ایشان 300 روز قبل از آغاز جنگ بسیج را تشکیل داد لذا فلسفه اولیه تشکیل بسیج فعالیت‌های دفاعی و نظامی نبود اما تاریخ، رشادت‌های فراوانی را از این شجره طیبه به ثبت رساند.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه عنوان کرد: اصناف و بازار در دو مقطع مختلف به یاری مردم شتافتند، اول در بحبوحه انقلاب و دیگری در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اولین گروهی که به ندای امام در نهضت پاسخ دادند بازاریان متدین بودند و در زمان کنونی هم با توجه به جنگ اقتصادی دشمن اصناف و بازاریان در میدان نبرد اقتصادی قرار دارند.

حسن‌پور در پایان یادآور شد: پیام شهدای اصناف به ما توجه به کسب روزی حلال است که در کنار فرا گرفتن علم و ترویج آن، می‌توان به توسعه بازار اسلامی که از توصیه‌های بزرگان دین بوده است رسید.

ارسال نظرات