خبرهای داغ:
ما بسیجیان با توجه به روحیه ایثار، اخلاص وهمبستگی‌ای که داریم خواهیم توانست در بخش‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن مباحثی که به آن اختصاص دارد و خودکفایی در امور علمی موفق عمل کنیم.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۱۳
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
محمدسعید مسیحا نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، بیان کرد: از دوران راهنمایی در مدرسه با بسیج آشنا شدم و به عضویت آن درآمدم. با حضور در جمع بسیجیان آموختم که باید برای انجام کارها تلاش کرد و خوب درس خواند. گرمی وصمیمیت حاکم در بسیج بسیار باعث افزایش روحیه همکاری و تعاون در میان اعضای آن می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت من در بسیج حضور در بخش‌های علمی آن بود چرا که برای پیشرفت باید در کنار دیگرهای به تحصیل هم توجه داشت. از همین رو در طرح‌های علمی و تحصیلی بسیج حضوری پر رنگ داشتم و توانستم در لیگ‌های علمی بسیج دو مرتبه مقام نخست را کسب کنم و در کنکور سراسری نیز موفق به کسب رتبه هفتم شدم هم اکنون نیز در رشته برق دانشگاه شریف دانشجو هستم.

این نخبه بسیجی یادآور شد: یکی از طرح‌های موفقی که ظرفیت اجرای آن در بسیج و کانون‌های مختلف آن وجود دارد این است که مانند طرح حلقه‌های صالحین جمع‌های علمی نیز برگزار کند و اعضای بسیج که هر کدام در بخشی تخصص دارند با زیرگروه‌های خودشان در ارتباط باشند و به صورت تخصصی به انجام کارهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند.

مسیحا با تأکید بر این اصل که بسیجی باید فعال باشد گفت: انجام کارهای مناسبتی در بسیج اگرچه خوب است اما با توجه به قابلیتی که جوانان و دانش‌آموزان یا دانش‌جویان دارند بدون شک پرداختن به برنامه‌های هدفدار و تحقیقاتی در همه عرصه‌ها، وسعت دید بسیجیان را نسبت به همه امور افزایش خواهد داد و در این صورت است که می‌توانیم افق‌های روشنی را برای کشور در نظر بگیریم. اگر یک بسیجی منفعل باشد برایش آفت است چون دیگران بجای او تصمیم خواهند گرفت.

این بسیجی نخبه در پایان اظهار داشت: اصلی که نباید از آن غافل شویم حمایت و راهنمایی جوانان بسیجی است. ما بسیجیان با توجه به روحیه ایثار، اخلاص وهمبستگی‌ای که داریم خواهیم توانست در بخش‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن مباحثی که به آن اختصاص دارد و خودکفایی در امور علمی موفق عمل کنیم. این امر باید از جانب مسئولین پیگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها