مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی:

اندیشه بسیجی به عنوان الگویی برای جریان‌های مقاومت گسترش یافته است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: در دوران دفاع مقدس الگویی از جوانان ارزشی و عاشورایی به دنیا نشان داده شد و امروز تفکر و اندیشه بسیجی به عنوان الگویی برای جریان‌های مقاومت گسترش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۴۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، سردار نورخدا قاسمی صبح امروز در همایش ایستادگی با حضور بسیجیان کلانشهر اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان با اشاره به ترفندهای دشمن و نظام استکبار برای ضربه زدن به حکومت‌های اسلامی اظهار داشت: امروز با توجه به تهدیدات دشمن نیاز به اتحاد و انسجام بسیج بیش از گذشته احساس می‌شود بسیج دژ نفودناپدیری است که ریشه اعتقادی و فرهنگی دارد و توانسته با این ریشه مشکلات پیش‌روی نظام اسلامی را بردارد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون هر کجا که از ظرفیت و توان بالقوه بسیجیان بهره برده‌ایم توانستیم پیروز میدان باشیم، 5 آذر سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی است و شاهد بودیم که10 ماه پس از جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران رقم خورد و اگر در آن زمان مسئولان از توان بسیج استفاده می‌کردند و همایش‌هایی این چنین برگزار می‌کردند شاهد بروز مشکلات بعدی نبودیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: مردم با حضور خود در قالب بسیج، انقلاب را حفظ کردند تا آرام آرام ساختار نظام شکل گرفت و این عامل بود که توانست مشکلات را پشت سر گذارد، این نهاد انقلابی در تثبیت انقلاب نقش مهمی داشت بسیج در تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و نرم می‌تواند مشکل‌گشای جامعه باشد.

سردار قاسمی با اشاره به دو ویژگی مهم و بارز بسیجیان گفت: مومن بودن و انقلابی بودن عامل پایداری و ویژگی بارز بسیج است، در دوران دفاع مقدس جوانان بسیجی بدون توجه به خواسته‌های مادی جان بر کف نهاده و با توجه به اعتقادات و ایمان خویش پا به عرصه مقاومت گذاشتند به طوری که در سال 62 توانستیم 4 عملیات بزرگ را به نفع ایران شکل دهیم آن هم در برابر رژیم بعث عراق که از نظر قدرت نظامی در دنیا مطرح بود چرا که حامیان بزرگی داشت.

وی افزود: دفاع مقدس الگویی از جوانان ارزشی و عاشورایی را به دنیا نشان داد که اگر می‌خواهند در برابر ظلم بایستند این یک الگوی موفق است، بسیج از متن مردم و از خود مردم است و به این دلیل می‌تواند مشکلات پیش‌روی نظام و انقلاب را گره‌گشایی کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری در سخنان روز گذشته خود در جمع بسیجیان به مسئله نفوذ اشاره داشتند، نفوذ جریانی را خطرناک‌تر از نفوذ فردی دانستند چرا که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با شبکه‌سازی و یارگیری می‌توانند در این عرصه به مقاصد و اهداف خود دست پیدا کنند.

سردار قاسمی با اشاره به نقش بسیج در مقابله با نفوذ جریانی گفت: بسیجی که در متن مردم است می‌تواند در این مقابله تعیین کننده باشد نقش بسیج با اندیشه و تفکر انقلابی و اسلامی می‌تواند مشکل‌گشا بوده و ایجاد مسئولیت کند، هر کجا که به بسیج اعتماد شد پیروز میدان بودیم، بسیج متعلق به نظام و جمهوری اسلامی است نگاهش به ولایت و دین است امروز تفکر و اندیشه بسیجی به عنوان الگویی برای جریان‌های مقاومت گسترش پیدا کرده است.

وی نقش و اقتدار ایران را در منطقه مهم دانست و افزود: نظام و حکومت اسلامی به جایگاه و اقتداری دست یافته که پوتین در دیدار با مقام‌معظم رهبری نظام اسلامی را تکیه‌گاه مقاوم خود می‌دانند، امروز دنیا قدرت اسلام را پذیرفته و پرچم بیداری اسلامی در جهان برافراشته شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب حقوق بشری است، و اگر ما خود قدرت خود را تقویت می‌کنیم به منزله مقاومت و دفاع در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان است، حضور سپاه و بسیج در صحنه سوریه، فلسطین، عراق و دیگر کشورهای اسلامی در حقیقت حمایت از جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار