برگزاری نشست بصیرتی با موضوع آسیب‌های فضای مجازی در شهرستان بافق

برخی کارشناسان حوزه فضای مجازی، تنها راه مقابله با تهدیدات این نوع فضاهای اینترنتی و مجازی را آموزش و مهارت آموزی به خانواده ها به ویژه نسل جوان دانسته و بر آن تأکید کردند.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۵۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق: حجت الاسلام دهقان چناری در نشستی که در نمازخانه ناحیه بافق برگزار شد با اشاره به اینکه باید آسیب‌ها فضای مجازی را شناسایی کنیم، گفت: این موضوع واقعا‌ً خطر جدی است که در خانه‌های مردم نفوذ کرده است و به عنوان نمونه در یک خانواده چندنفری وقتی پدر وارد منزل می‌شود می‌بیند که هر کدام از اعضای خانواده در یک اتاق مشغول استفاده از این فضای مجازی هستند که این کار ارتباط خانوادگی را مختل کرده است.     

وی یکی از راه های مقابله با خطرات فضای مجازی در جامعه را فرا گرفتن آموزش های لازم دانست و گفت: امروز مهارت آموزی و افزایش آگاهی افراد جامعه نسبت به فضاهای مجازی برای کاهش تهدیدات آن، یک الزام و ضرورت است که باید مورد توجه جدی مسئولان و خانواده ها قرار گیرد .

ایشان فرهنگ سازی و آموزش را مهمترین راهکار مقابله با آسیب های شبکه های فضای مجازی دانست و اضافه کرد: این شبکه ها نشاط را از خانواده ها دور کرده و قبح برخی گناهان و اعمال ناروا را در جامعه شکسته است

 

 

 

ارسال نظرات