همزمان در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین بسیجیان استان با تجمع های باشکوه خود در سراسر استان با آرمانهای امام (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۸۶۰۰۶۵۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، تجمع بزرگ بسیجیان بمناسب 5 آذر ، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، هر ساله در سراسر کشور مصادف با روز پایانی گرامیداشت هفته بسیج برگزار می شود.

آرمان والا و ایده بلند و هدف عالی انقلاب اسلامی ما را چنین می سزد كه از چار چوب مرزهای ایران بگذرد و دروازه های ملل محروم و توده های مظلوم و مستضعف جهان را بگشاید و پیام آرامش بخش و رسالت انسانی و رهائی بخش خویش را بگوش جان آنها برساند و زمینه های حكومت عدل الهی و جهانی امام عصر (عجل الله فرجه) را آماده سازد . و از این روی ، بسیج تمامی نیروهای فعال و آمادگی جهت تحقق این آرمان ارزنده انسانی ، امری ضروری و طبیعی به نظر می آید .
و از اینجا بود كه امام خمینی (ره) این قلب تپنده انقلاب و پیام آور آزادی و كرامت و هویت اسلامی و انسانی این قرن جهت مبارزه همه جانبه با آمریكای جهانخوار كه هر روز برای گسترش تجاوزات و سبعیت خویش ، چنگ و دندان نشان می دهد و در رویارویی با همه ابرقدرتهای تجاوزگر و تیز ، رشد انقلابی نهضت اسلامیمان روز 5/8/58 را بسیج عمومی اعلام فرمودند.

تشكیلات بسیج به علت ساخت مردمی از یك طرف و گستردگی آن از طرف هم در زمان جنگ و هم امروز در تمامی عرصه ها كارآیی لازم را دارد و توانایی های خود را نشان داده است.

امروز بسیجیان شهرستان سنندج و استان کردستان هم پای دیگر بسیجیان سراسر کشور بار دیگر با حضور مقتدرانه و با صلابت خود حماسه دیگری آفریدند.

این نمایش اقتدار و شکوه با حضور با صلابت گردان های امام حسین(ع)؛امام علی(ع)؛ گردانهای الزهرا و کوثر؛ در سالن آزادی شهرستان سنندج برگزار شد.

در همایش "شکوه ایستادگی" شهرستان سنندج بیش از هزاران بسیجی علاقمند و مشتاق در دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی و تبعیت از فرهنگ حسینی در اقشار مختلف بسیج دانش‌آموزان، دانشجویان، اصناف و بازاریان، فرهنگیان، اساتید و مهندسان، طلاب و حوزوی و کارمندان همه و همه در این تجمع حضور یافتند.

آنان در حالی که پرچم‌های منقش به نام «یا حسین»، و «یا زهرا» را در دست داشتند با سرودهای حماسی خود شور و هیجانی خاص در محل تجمع به وجود آورده و با شعارهای خود بر تداوم روحیه استکبارستیزی تاکید کردند.

بسیجیان در این مراسم یاد و خاطره شهدای استان کردستان را گرامی داشتند و بر تداوم راه و آرمان های امام(ره) و شهدا تاکید کردند.

ناهید منصوری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان در گفتگویی اظهار داشت: هفته بسیج یادآور ایثارگری ها و رشادت هاست و بسیج یادگار امام راحل است.

وی گفت: بسیج به عنوان درخت تناور و تنومند و یادگار امام خمینی (ره) است که ما باید این امانت گرانقدر را پاس بداریم و به آیندگان منتقل نماییم.

وی در ادامه بیان داشت: بسیج جامعه زنان کردستان این افتخار را دارد که 170 هزار خواهر بسیجی را در قالب 236 پایگاه مقاومت، 18 حوزه مقاومت، یک گردان مصوب کوثر و 89 گردان الزهرا در سطح شهرها و روستاهای استان سازمان دهی نماید.

منصوری افزود: امروز بسیج خواهران دارای کارنامه درخشانی است و این نشان از اخلاص ، شجاعت، بصیرت و ایثار عزیزان بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه گفت: همزمان با روز 8 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 امروز نیز همانند سنوات گذشته شاهد حضور حماسی کلیه خواهران بسیجی اعم از گردان های الزهرا و کوثر، بسیج ادارات دانش آموزی و دانشجویی جهت میثاق با امام راحل و شهدا، آرمان های والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستیم.

استاندارکردستان در جمع بسیجیان سنندج در سخنانی تاکید کرد در سایه رشادتها، پایمردی و حضور جدی بسیجیان در همه عرصه های انقلاب اسلامی ، نظام ما اکنون به کشوری اثرگذار در جهان تبدیل شده است.


زاهدی افزود: تشکیل نهادهای مختلف انقلابی در عرصه دفاعی و خدمات‌رسانی و حمایت از اقشار ضعیف یکی از ابتکارات بی‌بدیل امام راحل بود.


وی گفت: بسیج امروز یک نیروی نظامی صرف نیست و هرجا نظام، ملت و دولت به کمک نیاز داشته باشند به میدان می‌آید و حضوری معنادار دارد.


سردار رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این تجمع گفت: ورود با بصیرت بسیج به عرصه اقتصاد مقاومتی ومقابله با اهداف شوم دشمنان از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی در پایان از بسیج به عنوان راهبرد امام راحل برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلام و خدمت به مردم نام برد و گفت: این تشکل مردمی اقدام بی‌نظیری از امام امت است که نمونه آن در طول تاریخ دیده نشده و جزء اعجاز و پدیده‌های قرن است که امام راحل آن را بنا کرده است.

همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین؛ بسیجیان سراسر استان با تجمع های باشکوه خود در تمامی نقاط با فریادهای "لبیک یا خامنه ای، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل " با آرمانهای امام (ره) و شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

ارسال نظرات