به منظور یادبود پنج شهید گرانقدر روستای الیاتو شهرستان فریمان، اولین یادواره شهدای این روستا به همت حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری و پایگاه شهدای الیاتو برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۱۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،در این مراسم که به همت حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری و پایگاه شهدای الیاتو برگزار شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریمان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان، ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخشدار مرکزی، خانواده معظم شهدا، بسیجیان و عموم مردم روستای الیاتو حضور داشتند.

علی پیراسته از فرماندهان دفاع مقدس و عضو کمیته راویان خراسان رضوی در این مراسم گفت: حضرت امام خمینی (ره) زمانی که دستور بسیج را دادند مخصوصا واژه مستضعفین را همراه با بسیج بیان کردند، تفاوت رزمندگان دفاع مقدس با الان در این است که شاید رزمندگان آن دوران عالم نبودند، اما معرفت دین یاری داشتند.

وی افزود: باور رزمندگان دوران دفاع مقدس معرفت و دین‌یاری بود، که امروز در برخی از مسئولین کمتر دیده می شود.

پیراسته با بیان این که امروز ما چقدر احساس تکلیف می کنیم، بیان داشت: امروز فراموش کردیم در این نظام برکات جنگ ما شهدا بودند، رزمندگان بودند که با تحمل سختی های فراوان به تکلیفشان عمل کردند، امروز اگر مسئولین و مردم همه چیز را به صورت تکلیفی ببینند امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد، هر کس غافل است امام زمان برایش غایب است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهدا غفلت زدگی را کنار گذاشته بودند و خودشان را مکلف دیدند، درس های دوران دفاع مقدس در زندگی ما این است، که اگر بدنبال ثواب هستیم باید احساس تکلیف کنیم.

عضو کمیته راویان خراسان رضوی عنوان کرد: بچه های جنگ توکلشان به خدا بود و به یقین رسیدند، وجه تشابه تمام شهدا یک چیز بود؛ انقطاع و بریدن از کوچیکترین چیزهای مادی، بچه های ما اسطوره شکستن بت نفس بودند همین ها باعث پیروزی ما شد.

در پایان این مراسم از خانواده های پنج شهید گرانقدر روستای الیاتو با اهدا هدایایی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها