خبرهای داغ:

برگزاری جشنواره استانی شعر بسیج در سنقروکلیایی

جشنواره استانی کارگاه شعر آیینی بسیج، در محل آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان سنقر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۶۰۰۷۹۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سنقروکلیایی، جشنواره استانی شعر آیینی بسیج،که بصورت کارگاهی وبه میزبانی شهرستان سنقر برگزار گردید، عصر روز سوم آبان ماه،با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

این جشنواره با محوریت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ،کانون بسیج هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و سپاه شهرستان سنقر برگزار گردید و پانزده اثر به بخش کارگاهی راه پیدا کرده بودند و توسط هیئت داوران و با حضور صاحبان آثار ،به نقد و داوری  آنها پرداخته شد.

 

در پایان سه اثر از میان پانزده اثر به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند که به ترتیب حسین خزایی،منیر درخشنده و سجاد اسدی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی و از آنها تقدیر شد.

 

جشنواره استانی شعر بسیج که در فصل سوم با عنوان کارگاه شعر آیینی برگزار شد پنج موضوع را در اختیار شاعران قرار می داد که می توانستند آن را دستمایه اشعار خود قرار دهند،این پنج موضوع ،موارد زیر را شامل می شود:

 

پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی،تداوم فرهنگ علوی،تداوم حماسه عاشورایی،راهپیمایی اربعین و احیای امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب

 

در پایان باید اشاره کرد  که ١٥٠ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از میان آنها ١٥ اثر به بخش کارگاهی جشنواره،که در سنقر برگزار شد، راه پیدا کردند؛و آثار راه یافته به بخش نهایی کارگاه پس از بازبینی در کتاب شعر استان،در پایان سال به چاپ خواهد رسید.

 

همچنین باید افزود که ،آقایان دکتر رادفر-دکتر سهامی  و امین شیرزادی به عنوان  هیئت داوران این جشنواره به نقد و داوری آثار ارسالی پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار