خبرهای داغ:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ریشه فرهنگ بسیج را باید در فرهنگ علوی و فاطمی جستجو کرد.
کد خبر: ۸۶۰۰۸۲۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، عصر پنجشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان قم در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) این شهر با بیان اینکه بسیج ماندگارترین و تاثیرگذارترین معجزه امام(ره) و انقلاب است، اظهار داشت: بسیج یعنی عامل و ضامن تحقق حاکمیت خدا، لذا بسیج تنها یک نهاد و سازمان نیست.

وی با بیان اینکه بسیج ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، تصریح کرد: بسیج در واقع لبیک گفتن به ندای همه رهبران الهی بویژه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی افزود: بسیج به تاسی از قیام امام حسین (ع)، اگر دین خدا به خطر بیفتد و نیاز به کمک داشته باشد، همه چیز خود را فدای آن می کند.
حاجی صادقی با بیان اینکه بسیجی اهل معامله با دشمن نیست، تصریح کرد: بسیجی کسی است که برای حفظ انقلاب که تولد جدید دین اسلام به شمار می آید، همه چیز خود را به میدان مبارزه آورده است.
وی با بیان اینکه بسیج به واسطه روحیه مقاومت و ایستادگی هیچ هراسی از دشمن ندارد گفت: بسیجیان از شهیدان آموخته اند، برای بقای انقلاب و دفاع از حریم ولایت و اسلام هیچ ملاحظه ای نسبت به دشمن نداشته باشند.
وی با تبیین مولفه های فرهنگ بسیجی که از فرهنگ عاشورا نشات گرفته است، افزود: تکلیف گرایی نخستین مولفه فرهنگی بسیج است، چراکه همه بسیجیان از بزرگ بسیجی کربلا حضرت عباس (ع) یاد گرفته اند، بدون توجه به نتیجه و سرانجام کار، همیشه در مسیر تکلیف خود حرکت کنند.
حاجی صادقی ، ولایتمداری را تحقق دینداری توصیف کرد و افزود: بسیجیان در 9 دی سال 88 گفتند، ما در دفاع از ولایت منتظر فرمان ولایت نیستیم و خود وارد میدان می شویم.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: بسیج ممکن است، صبر و تحمل انقلابی بکند، ولی اگر روزی فرمان و دستوری از ناحیه امام و رهبرش صادر شود، همان قدرت غیرقابل کنترلی است که در دوران دفاع مقدس تمام دنیا آن را تجربه کرده اند.
وی همچنین سازش ناپذیری در برابر ظالمان را سومین مولفه فرهنگ بسیج ذکر کرد و افزود: بسیج از امام حسین(ع) یاد گرفته است که در برابر ظالم، جبهه استکبار و فشار دشمن با وجود همه سختی سر تسلیم فرود نیاورد.
حاجی صادقی با تاکید بر اینکه مبارزه با استکبار تمام شدنی نیست و نباید عده ای ما را به دست کشیدن از آن دعوت کنند، تصریح کرد: امروز برخی به دنبال آشتی دادن جبهه انقلاب اسلامی با جبهه استکبار نباشند، چراکه ما جز به مرگ و نابودی مستکبران راضی نیستیم.
وی ادامه داد: ما از عاشورا یاد گرفته ایم که تبری را با تولی با هم داشته باشیم، لذا بر اساس همین فرهنگ نمی شود، نماز را با حضرت علی (ع) خواند و نهار را با معاویه خورد.
وی با بیان اینکه طبق آموزه های قرآن تکیه به قدرت های ظالم آتش است، تصریح کرد: بسیجیان امروز با صراحت، شجاعت و قاطعیت حقیقت انقلاب و دینداری را دو لایه کفر به طاغوت و ایمان به خدا می دانند.
حاجی صادقی با بیان اینکه این حقیقت رهبر معظم انقلاب را به ابرمردی تبدیل کرده که ابرقدرت بزرگ را به ذلت کشانده است، گفت: پیروزی ها، موفقیت ها و سربلندی های این انقلاب با سازش و نرمش در برابر
استکبار بدست نیامده است، بلکه ایستادگی، مقاومت و مردانگی بسیجیان و رهبر بسیجیان بوده، که دشمن را به عقب رانده است.
وی گفت: دشمن گرگ صفت جز با ایستادگی و مقاومت عقب نشینی نمی کند، لذا نباید تصور کرد که نرمش نشان دادن ، دست دادن ، قدم زدن و لبخند زدن استکبار را آدم می کند، چون که استکبار گرگ است و گرگ وحشی باید قدرت و اقتدار ببیند.
وی تصریح کرد: مسئولان اگر آبادانی اقتصادی کشور و رهایی از مشکل ها و همچنین موفقیت در دوران حاکمیت خود را می خواهند، راه رسیدن به آن آمریکا نیست، بلکه بسیجیان هستند.
حاجی صادقی افزود: نباید فکر کنیم که آمریکا می تواند کشور را آباد کند، چرا که قرآن به ما یاد داده، استکبار و آمریکا بردگی ما را می خواهد.
وی با بیان اینکه اگر آمریکا ما را به رسمیت بشناسد، این برای ما نمی تواند عزت و افتخار باشد، گفت: عزت واقعی حسینی حکومت کردن، حسینی زندگی کردن و حسینی با مردم رفتار کردن است.
وی با بیان اینکه برخی به دنبال پایان دادن به شعار مرگ بر آمریکا هستند ، این اقدام را نادرست دانست و افزود: امروز بسیجیان آمریکا را به ذلتی کشانده اند که آنان اعتراف می کنند، بسیجیان سنگ در دست کودکان فلسطینی را به موشک تبدیل کردند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت که طبق اعتراف دشمن ، مقاومت نشات گرفته از فرهنگ بسیجی ، رژیم صهیونیستی را که روزی شعار سلطه از نیل تا فرات را می داد امروز تنها به فکر بقای خویش واداشته است.
وی با بیان اینکه امروز رئیس جمهوری آمریکا با صراحت می گوید که انقلاب اسلامی ایران ما را تحقیر و ذلیل کرده و مولفه های ابرقدرتی را از ما گرفته است، گفت: بدون شک ما این افتخارها را با دوستی، رفاقت، نرمش و سازش بدست نیاورده ایم.
حاجی صادقی همچنین با بیان اینکه امروز بسیجیان از مسئولان و دولتمردان، ولایت مداری و ایستادگی بر محور ولایت را طلب می کنند، تصریح کرد: مسئولان مانند بسیجیان صحنه عاشورا، نباید درمقابل دشمنان اسلام ذره ای کوتاه بیایند.
وی با بیان اینکه امروز افتخار بسیج این است که مرزهای همه کشورها را در نوردیده است، گفت: در شرایط کنونی بسیج فقط منجی ایران در برابر استکبار نیست، بلکه در همه کشورها، جبهه انقلاب اسلامی را پیروز کرده است.
وی افزود: امروز آمریکا در سوریه نه به واسطه ارتش سوریه، بلکه به وسیله بسیجیان سوریه که شهید سردار همدانی آن را پایه گذاری کرد، شکست خورده است.
حاجی صادقی همچنین زمین گیر شدن آمریکا در عراق را به برکت بسیج مردمی شکل گرفته در این کشور دانست و افزود: امروز اگر همه طرح های آمریکا در فلسطین شکست خورده به برکت بسیجیان فلسطینی و لبنانی است.
وی همچنین با اشاره به مقاومت مردم یمن برغم بمباران شبانه روزی این کشور از سوی رژیم آل سعود، آن را متاثر از روحیه بسیجی توصیف کرد و افزود: آمریکا امروز دیگر به واقعیت سخن امام راحل مبنی بر فتح سنگرهای کلیدی جهان به وسیله بسیجیان پی برده است.
این مراسم به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم ترتیب یافته بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها