رونمایی از سردیس 11سردار شهید در رشت

باحضور شهردار و اعضای شورای شهر رشت سردیس 11 سردار شهید این شهر در پارک مفاخر مشاهیر رو نمایی انجام شد.
کد خبر: ۸۶۰۰۸۸۹
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،در مراسم رونمایی از سردیس 11 سردار شهید که روز گذشته با حضور اعضای شورای شهر رشت و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و خانواده گرانقدر شهدا برگزار شد دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت اظهار کرد: نگاه ما به شهر رشت تنها مربوط به محدوده جغرافیایی رشت نیست ما تلاش داریم چهره فرهنگی شهر رشت را به دنیا نشان دهیم.

وی ادامه داد: شهر رشت دارای مفاخر و مشاهیر بسیاری است که بسیاری از آنها نه تنها در کشور بلکه در جهان دارای جایگاه بالایی هستند و ما در پارک مفاخر تلاش نموده ایم که نام و یاد این بزرگان فرهنگی را گرامی بداریم.

دکتر ثابت قدم متذکرشد: در کنار مفاخر و مشاهیر، مردم این شهر و استان 8 هزار شهید را تقدیم نظام کرده اند و در این راستا ما تلاش داریم نام و  یاد این شهدا را در شهر و استانمان زنده نگه داریم و بر این اساس امروز شاهد رونمایی از نصب سردیس 11 سردار شهید در پارک مفاخر و مشاهیر هستیم .

وی خاطرنشان کرد: باید درک درستی از فرهنگ بسیج و شهادت و ایثار داشته باشیم و شهادت چیزی جز مقاومت،نفوذ و ایثار نیست.

شهردار رشت با اشاره به نصب 11 سردیس سردار شهید در پارک مفاخر رشت افزود: جای سردیس شهدا در پارک مفاخر ومشاهیر خالی بود و خوشحالیم در هفته بسیج که همزمان شده است با اربعین حسینی توانسیم گامی در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای شهرمان برداریم.

وی با اشاره به نصب المان های شهدا در مرکز شهر رشت اضافه کرد: ما در پیاده راه فرهنگی المان های مرتبط با یادمان شهدای ذهاب را نصب خواهیم کرد و برای ترویج فرهنگ شهادت و دفاع مقدس برنامه های مختلف فرهنگی را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش بسیج، سردیس ۱۱ سردار شهید شهرستان رشت، محمود قلی پور، هرمز محمد بیگلو، انوش خجسته، غلامرضا بامروت، سید مهدی نقیبی راد، اردشیر رحمانی، محمدتقی گلستانی، سیدمظفر علوی، مهدی شریفی پور، کامران ملک پور و محسن عموپور رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار