خبرهای داغ:
پناهیان در مسیر راهپیمایی اربعین:

امام خمینی وحدت ملت ایران و عراق را پیش بینی کرده بود

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان که امروز به جمع راهپیمایان اربعین حسینی(ع ) در مسیر نجف به کربلا پیوسته است از وحدت ملت ایران و عراق می گوید واینکه امام خمینی وحدت ملت ایران و عراق را با محور عتبات عالیات پیش بینی کرده بود.
کد خبر: ۸۶۰۰۹۰۲
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، امسال نیز در کاروان عظیم پیاده روی اربعین حسینی (ع) در مسیر نجف تا کربلا حضور دارد.

وی گفت: رونق راهپیمایی اربعین امسال  دلیلی است بر شجاعت و شهامتی که اباعبدالله  الحسین در رگهای علاقه مندان و عاشقان خودش جاری می کند. شاید عراق هیچگاه مثل امروز این چنین فضای نا امنی راتجربه نکرده باشد. امروز که تروریستها نا امنی را بر منطقه حاکم کرده اند. آن وقت می بینیم که ارادتمندان به ابا عبدالله الحسین در این زمان یک حرکت ده ها میلیونی را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کردند: مردم ایران هماهنگ با این امواج نورانی حرکت  کردند. این چیزی است که روح اباعبدالله الحسین برای عزادرانش، هدیه می کند. هرکس در این جمع قرار بگیرد، طبیعتا بهره هایی از اباعبدالله الحسین دریافت می کنند و  این تنها یک نمونه آن است.

پناهیان با اشاره سکوت رسانه های خبری جهان در مقابل حرکت عظیم راهپیمایی اربعین گفت: اگر یک میلیون نفر در جای دیگری از دنیا صد کیلومتر پیاده می رفتند تمام رسانه های خبری هفته ها و ماه ها به این موضوع می پرداختند. اما دهها میلیون نفر طی یک حرکت خودجوش مردمی از راه ها دور و نزدیک می ایند و پذیرایی می شوند. این حرکت بایکوت مطلق خبری در جهان است. این دلالت بر این دارد که رسانه های جهان تحت سیطره صهیونیست ها است.

رسانه های ما در مقابل رسانه های صهونیستی و ارسال پیام اربعین به جهان سدشکنی کنند

پناهیان با اشاره به رسالت رسانه ها برمعرفی راهپیمایی اربعین به مردم جهان گفت: در چنین شرایطی، رسانه های ما باید عین نیروهای رزمنده خط شکنی کنند و این بایکوت خبری و سکوت رسانه ای را بشکنند. لازمه این کار تولید مستندهای هنری و مستندهای خبری به شکلی هنرمندانه است تا کسی نتواند جلوی آن را بگیرد. رسانه های ما باید سدی که رسانه های صهیونیست در انعکاس این راهپیمایی برای مردم عالم ایجاد کردند، بشکنند.

این واعظ مطرح در مورد وحدتی که بین ملت ایران و عراق درجریان این راهپیمایی شکل گرفته است اظهار داشت: وحدت بین ملت ایران و عراق توسط حضرت امام خمینی پیش بینی شده بود. چون فرموده بودند که ایرانی ها و عراقی ها با محور عتبات عالیات با هم متحد خواهند شد. ولی این وحدت باید به محبت گسترده تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: من الان از روستاهای عراقی نزدیک شهر نجف می آیم . عراقی ها واقعا مردم خونگرمی هستند . این تفاوت زبانی شاید کمی فاصله  ایجاد کرده باشد و دشمنان هم خیلی سعی کردند بین ملت ایران و عراق فاصله بیاندازند. ولی آنچه مهم است این که عراقی ها به مردم و فرهنگ ایران علاقه دارند و ملت ایران هم باید به این مردم و تفکرشان نزدیک شوند تا خونگرم بودنشان را درک کنند. پذیرایی ملت عراق در راهپیمایی اربعین نمونه کوچکی از این خونگرمی عراقی هاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها