خبرهای داغ:
رئیس سازمان حج و زیارت از دستگیری 200 تا 300 نفر از افرادی خبر داد که بدون ویزا قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) را داشتند.
کد خبر: ۸۶۰۰۹۶۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید اوحدی در پاسخ به این سئوال که گفته‌ می‌شود تعدادی از زائران ایرانی بدون ویزا، وارد خاک عراق شدند اظهار کرد: نخست اینکه، برخی اخبارهای انتشار یافته مبنی بر لغو داشتن ویزا در روزهای نزدیک به اربعین حسینی (ع) به هیچ وجه صحت ندارد و ثانیاً افرادی که بدون ویزا وارد خاک عراق شده بودند، دستگیر و توسط دولت عراق به ایران بازگردانده شدند که تعداد این افراد 200 الی 300 نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: توصیه جدی ما به زائران این است که برای ورود به خاک عراق، مرزهای چزابه و شلمچه را انتخاب کنند زیرا تراکم جمعیت در مرز مهران بسیار بالاست.

اوحدی با بیان اینکه روز گذشته (پنجشنبه) از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه 250 هزار نفر وارد خاک عراق شدند، گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از زائران ایرانی وارد عراق شدند و پیش‌بینی می‌شود امروز نیز از سه مرز یاد شده، 250 هزار نفر عبور کنند. 

رئیس سازمان حج و زیارت به افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی(ع) دارند توصیه کرد در استان خودشان نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

اوحدی افزود: اگر دریافت ویزا در شهرها دو روز به طول بینجامد در مرزها بیش از چهار روز طول می‌کشد زیرا دفاتر کنسولگری‌ عراق در مرزها بسیار شلوغ است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تمدید مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح تا اطلاع ثانوی گفت: سامانه سماح تا 12 آذر باز است و متقاضیان سفر به عتبات می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی کنند. 

به گفته اوحدی از مجموع دو میلیون نفری که در سامانه سماح نام‌نویسی کردند، برای یک میلیون و 300 هزار نفر ویزا صادر شده است.

به گزارش تسنیم، پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون زائر ایرانی، امسال در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها