خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه گفت: دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از توان گسترده بسیج استفاده کند.
کد خبر: ۸۶۰۰۹۶۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: گستردگی بسیج سبب شده کارهای عظیمی توسط بسیجیان انجام شود و براساس روحیه‌ای که بسیج دارد در اقتصادی مقاومتی می‌تواند برای شناسایی و بالفعل رساندن استعدادهای مناطق مختلف کشور به‌کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج یک مجموعه خستگی ناپذیر است، بیان کرد: نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به تعداد نفرات محدود هستند ولی جمعیت بسیج از گذشته که ارتشی بیست میلیونی بود تا امروز که 70 میلیون نفر بسیجی در این کشور وجود دارند گسترده است.

آیت‌الله علما یکی از دستاوردهای بسیج را مدیریت هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: بسیج علاوه بر سرداران بزرگی که در سپاه و ارتش دارد، افراد برجسته‌ای در صحنه‌های مختلف همچون عرصه علم و فناوری دارد که شهدای هسته‌ای از جمله این شخصیت‌های برجسته هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری در روز گذشته، عنوان کرد: بسیج از متن مردم برخواسته است و برنامه‌ریزی بنیانگذار انقلاب اسلامی به نحوی اجرا شده که امروز همگان به صورت بالقوه یا بالفعل و به نحوی بسیجی هستند.

آیت‌الله علما روحیه بسیجی ملت ایران را سبب بصیرت و آگاهی آنها دانست و بیان کرد: وزیر خارجه اسبق انگلیس که در دهه محرم در پوشش گردشگر و در واقع برای جاسوسی به ایران سفر کرده بود، گزارش داد که مردم ایران پس از قصه برجام فرقی نکرده‌اند که این موضوع به دلیل بیداری مردم است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت هفتم آذر ماه و روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این نیرو در ماههای آغاز جنگ در عملیات مروارید ارتش بعثی را به‌گونه‌ای متوقف کرد که تا آخر جنگ نتوانست قد علم کند و براین اساس مقام معظم رهبری نیروی دریایی را نیرویی سیاسی، بین‌المللی، علمی و نظامی خطاب کرده‌اند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی آب‌های بین‌المللی را مدیریت می‌کند، افزود: این نیروی گسترده تمام مسائل پیرامون جمهوری اسلامی و تمام کشورها را کنترل کرده و زیرنظر دارد تا احدی بدون اجازه نیروی دریایی حق ورود و خروج را نداشته باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به شهادت بیش از صد جوان فلسطینی در انتفاضه اخیر، گفت: هشتم آذر ماه روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است و امام راحل(ره) از سال 1342 و آغاز نهضت اسلامی لحظه‌ای از آینده رژیم صهیونیستی غفلت نداشت و خطر آن را همواره گوشزد می‌کرد.

آیت‌الله علما شهید مدرس را الگویی برای نمایندگان قبل، کنونی و آینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد و افزود:‌ شهید آیت‌الله مدرس با شجاعت، قناعت و ساده‌زیستی در برابر رژیم فاسد پهلوی ایستاد که روز شهادت در دهم آذر ماه به نام روز مجلس نامگذاری شده است.

امام جمعه کرمانشاه با توصیه به همگان برای خدمت به زائران اربعین حسینی، گفت: روایات بسیاری برای ثواب و ضرورت زیارت سیدالشهدا(ع) وجود دارد که یکی از علائم مومنان نیز زیارت مضجع شریف این حضرت بیان شده است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه اگر امکانات و آزادی بیشتر وجود داشت جمعیت زائران اربعین به میلیارد می‌رسید، افزود: کسانی که نتوانسته‌اند به زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) بروند می‌توانند به زائران این حضرت خدمت کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه با توصیه همگان به تقوی الهی، خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با اعتماد و توکل به خداوند به غرب گفت که هیچ غلطی نمی‌کند و به شرق نامه نوشت که به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.

آیت‌الله علما امام حسین(ع) را نمونه تقوی الهی بیان کرد و افزود: سیدالشهدا(ع) هر چه داشت در راه خدا و برای رضایت خداوند اهدا کرد و خداوند متعال نیز هر چه داشت برای امام حسین(ع) سرمایه‌گذاری کرد.


ارسال نظرات