خبرهای داغ:
امام جمعه پردیسان:

تندرو خواندن بسیج و نیروهای ارزشی توطئه ای برای تغییر ادبیات انقلاب است

امام جمه پردیسان قم با انقاد از کسانی که با ادبیات اعتدال افراد انقلابی و بسیجی را تندرو می خوانند، گفت: این یک توطئه است تا ادبیات انقلاب را عوض کنند؛ بسیج یعنی آمادگی در برابر افرادی که می خواهند به انقلاب و ارزش های دینی و انقلابی ضربه بزنند.
کد خبر: ۸۶۰۱۰۰۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد، با اشاره به ایه 41 سوره توبه این آیه را در رابطه با بسیج دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) در جنگ تبوک مردم را بسیج کرد که با پول و جان خود در راه خدا جهاد کنید.

وی با اشاره به معنی خفاف و ثقال در آیه 41 توبه ابراز داشت: برخی گفته‌اند خفاف یعنی کسی که مجرد است و ثقال به کسی که متأهل است می‌گویند و برخی گفته‌اند خفاف یعنی کسی که مشغله ندارد و ثقال یعنی کسی که مشغله دارد و برخی گفتند خفاف یعنی جوان و ثقال یعنی پیر و نتیجه آن این است که هر چه هستید و در هر موقعیتی هستید کوچ کنید و حرکت کنید و این حرکت گاهی نظامی، گاهی فرهنگی و گاهی اقتصادی است و در آخر ایه می‌گوید این برایتان بهتر است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: تبوک مرز حجاز و شام بود و جهاد با غرب و روم بود؛ پیامبر(ص) در تحریم بودند و یک خرما را تقسیم می‌کردند و لذا منافقین نیامدند و عبد الله اُبی که سر دسته منافقین بود گفت راه دور است و نیامد ولی بعد معلوم شد که روم داشت برای حمله به مسلمانان آماده می‌شد و این دستور پیامبر(ص) پیش دستانه بود زیرا کسی که در سرزمین خود بجنگد ذلیل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که هدف از تشکیل بسیج مقابله با غرب و آمریکا است، خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی 13 ابان بود و سه هفته بعد در 5 آذر امام پاسداران را جمع کرد و گفتند ما دچار امریکا هستیم و اگر دیر بجنبیم مملکت و انقلاب ازبین می‌رود و همه باید یک صدا باشند و همه قوا را جمع کنیم و این گونه بسیج شکل گرفت.

وی با بیان این که امام فرمودند مملکتی که 20 میلیون جوان دارد همه باید نظامی باشند، افزود: همین کلمه امام خمینی(ره) سبب اغاز بسیج شد و دشمن کنار کشید؛ امام با این مردم مسلح و مجهز، به مقابله با امریکا و غرب پرداخت و بر این نکته تأکید داشت که دشمنان تا آرمان و دین و فکر مردم را عوض نکنند دست از تلاش بر نمی‌دارند.

عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با اشار به این که اگر در دمشق نجنگید باید در تهران بجنگید، تصریح کرد: محو اسرائیل مساوی با مرگ امریکا است و این بسیج است که می‌تواند امروز این آرمان را محقق کند و در مقابل هیبت پوشالی آمریکا بایستد.

وی بسیج را نیازمند چهار نوع امادگی دانست و گفت: اول امادگی دفاعی است که بر اساسش نیروی مقاومت تشکیل شد و وظیفه‌اش مبارزه با فتنه است و در 88 فتنه را خاموش کرد؛ در 84 وقتی قدرت در دست کسی بود که حاضر به از دست دادنش نبود؛ وقتی قدرت را از دست داد گفت تقصیر بسیج است و بسیج باید از بین برود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: کسانی هم امروز با ادبیات اعتدال مخالف با بسیج‌اند و می‌گویند هر کس انقلابی باشد و روحیه بسیجی داشته باشد تندرو و افراطی است؛ این یک توطئه است تا ادبیات انقلاب را عوض بکنند؛ بسیج یعنی آمادگی که نگذاریم برخی از اصلاح طلبان و اعتدال گرایان انقلاب را از بین ببرند.

وی دومین آمادگی بسیج را آمادگی رزمی دانست و ابراز داشت: بر اساس این آمادگی سپاه قدس به وجود آمد؛ آمادگی رزمی یعنی این که امام فرمودند هر گاه مملکتی ار ممالک اسلامی بر خطر بیفتد بر ما واجب است که از او دفاع کنیم و الان سوریه و عراق و لبنان مورد هجوم دشمن است و واجب است دفا کنیم و سردار همدانی هم می‌گفت چون عباس نیست من امدم از زینب(س) دفاع کنم.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: بر اساس این فتوای امام، حسن نصرالله بسیجی است، خالد مشعل سنی مذهب بسیجی است، بدر الدین زیدی مذهب بسیجی است و پوتین مسیحی هم بسیجی شده و می‌گوید با حاج قاسم قرار گذاشتیم من از هوا و او از زمین به استکبار حمله کنیم؛ بسیج از همه جای دنیا و با هر دینی عضو می‌پذیرد و برای واژگون کردن استکبار فعالیت می‌کند زیرا بسیج لشکر الهی است.

وی با اشاره به این که بسیج باید از حرم دفاع کند چه حرم کربلا و چه دمشق، بیان داشت: این ارتش نابود کننده حتمی امریکا و اسرائیل خواهد بود و این خاکریز فتح شدنی نیسنت و انهایی که این خاکریز را سست می‌کنند و بسیجیان را تندرو می‌دانند خادم به انقلاب و نظام و مردم نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: سومین آمادگی برای بسیج امداد در برابر زلزله و سیل و بیماری است و امادگی چهارم هم سازندگی است و این بسیج سازندگی است که در جاهایی که دور افتاده است و کسی نمی‌رود سازندگی می کند.

عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که به دولت گفته‌اند از ظرفیت بسیج باید در اقتصاد مقاومتی استفاده شود، افزود: یکی از ویژگی‌های بسیجیان تولی و تبری است و این است که دشمن را می‌آزارد زیرا قدرت بسیجیان زیاد است و هدفشان هم والا است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه اول با بیان این که در زیارت اربعین می‌خوانیم دشمنان امام حسین(ع) بر علیه ایشان ائتلاف کردند، خاطرنشان کرد: عمر سعد نمونه‌ای از این فریب خوردگان بود و گمان می‌کرد بهشت در این مسیر است زیرا شیطان از راه حق وارد می‌شود و انسان را فریب می‌دهد.

وی با اشاره به این که در مذاکره امام حسین(ع) و عمر سعد، امام حسین او را نصیحت کرد ولی عمر سعد به خاطر وابستگی به دنیا دعوت امام را نپذیرفت، افزود: این خیلی مهم است که رهبر معظم انقلاب به بسیجیان گفت از دنیا بپرهیزید زیرا دنیا فریبنده است و رفاه سبب وابستگی انسان به دنیا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی همه کسانی که در عاشورا بودند را فریب خورده دنیا دانست و اظهار داشت: ترجیح یزید بر امام حسین(ع) یعنی ترجیح دنیا بر آخرت زیرا اگر با اهل بیت(ع) نباشید به سعادت آخرت نخواهید رسید اگرچه که جان خود را هم برای عقیده خود فدا کنید.

ارسال نظرات