امام جمعه شهرستان پارس آباد:

دوست نداريم كشور همسايه به بحران سوريه دچار شود

از حکومت آذربایجان انتظار داریم به مطالبات مردم مسلمان و شیعه اين كشور توجه جدی نماید.
کد خبر: ۸۶۰۱۰۱۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي، امام جمعه پارس آباد در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه پارس آباد با اشاره به حادثه ديروز نارداران جمهوری آذربایجان اظهارات داشت: در این حادثه باید مسئولان کشور آذربایجان هوشیار باشند تا در دام توطئه‌های گروه‌های وهابی گرفتار نیامده، بلکه دفاع از حق و حقیقت را به عنوان یک اولویت مطرح و مدنظر قرار دهند.

وی با بيان اينكه عده‌ای می‌خواهند از این حادثه به نفع خود سوءاستفاده کنند، گفت: از حکومت آذربایجان انتظار داریم به مطالبات مردم مسلمان و شیعه اين كشور توجه جدی نماید.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اينكه باید با تدبیر مسئولان آذربایجان فضایی فراهم آید تا اوضاع به هم ریخته‌تر اين كشور از وضعیت موجود خارج شود، تصريح كرد: با اينكه 90 درصد اين كشور را مسلمانان و شيعيان تشكيل مي دهند اما از فعالیت مراكز ديني و فرهنگي در این کشور جلوگیری می کنند و اين در حالي است كه از ورود مبلغان به اين كشور نيز جلوگيري مي شود، در حالي كه وهابيت به راحتي در اين كشور مي تواند در بهترين دانشگاههاي آن تحصيل كنند.

رشادی با اشاره به بی توجهی دولت جمهوری آذربایجان به خواسته های مردم مسلمان این کشور، از سرکوب مسلمانان توسط پلیس آذربایجان ابراز نگرانی کرد و از مقامات جمهوری آذربایجان خواست فریب توطئه های وهابیت در این کشور نشود.

وی در ادامه از نبود متخصص سونوگرافی زنان در شهرستان و نارضایتی‌مردم نسبت به این موضوع انتقاد کرد و از مسئولان شبکه بهداشت و درمان خواست تا نسبت به حل این مشکل اقدام کنند تا فضای خدمات‌رسانی مناسبی برای مردم این منطقه فراهم آید.

امام جمعه پارس‌‌آباد همچنین از تجمع بزرگ بسیجیان بمناسبت 5 آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین در این شهرستان قدردانی کرد.

رشادی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و تجمع عظیم شیفتگان امام حسین (ع) در روز اربعین در کربلا، خواستار برگزاری مراسمی معنوی در این روز در شهرستان پارس آباد شد.

وی در ادامه از حضور استاندار اردبیل در این شهرستان و پیگیری پروژه های عمرانی و اقتصادی قدردانی کرد و بر حل مشکلات ترمینال، راه اندازی مجدد فرودگاه، حل شدن اختلاف ساکنان روستاهای محدوده شرکت کشت و صنعت مغان تاکید کرد.

امام جمعه پارس آباد در خطبه های نماز جمعه همچنین هفت آذر روز نیروری دریایی، دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس و روز شیخ مفید را گرامی داشت.

ارسال نظرات