برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان ازنا به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان ازنا با عنوان شکوه ایستادگی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۰۲۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام شفیعی مدیر مطالعات قرآنی دانشگاه جامعه الزهرای قمحجت الاسلام سید حسین شفیعی دارابی در اجتماع بسیجیان شهرستان ازنا گفت: جایگاه رفیع  بسیجی تا آنجا است که  رهبر کبیر انقلاب  که  خود پرونده ای مملو از عزت و لبریز از افتخار و شرف دارد از خدا طلب حشر با بسیجیان دارد رهبر معظم انقلاب نیز همچون امام راحل با افتخار بسیجی بودن دعا می کند که با بسیجیان محشور شود .

مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه قم با اشاره به شکل گیری سازمان بسیج مستضعفان گفت: شکل گیری بسیج و ایجاد ارتش بیست میلیونی نفسی بود که با اردات خداوند در دل رهبر کبیر انقلاب خطور کرد.

وی درجمع  انبوه بسیجیان ازنا با یادی از فرماندهان بسیجی  و 453 شهید دفاع مقدس این خطه خاطرنشان کرد: اینک پس از گذشت سالیان از آغاز این نهاد ارزشمند در جشن36 سالگی بسیج همچون شروع آن شعار مرگ بر آمریکا نماد  بلند آوازه نهاد مقدس بسیج در استکبار ستیزی است .

حجت الاسلام شفیعی در ادامه افزود : درواقع دستور تشکیل بسیج  پیش از جنگ  تحمیلی، تسخیر لانه جاسوسی و حتی جریانات ضد انقلاب بوده است با عبور از سال های پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و با وجود  بدخواهان زبون انقلاب  بسیج بالنده تر در سطحی گسترده تا رسیدن به تعالی معنوی و قدرت سیاسی در سطوح کلان پیش می رود.

مدیر گروه تفسیر جامعه الزهرای قم ریشه بسیج  را برگرفته از آیات الهی  نظیر سوره مبارکه ابراهیم  دانست و تصریح کرد: ویژگی های بسیج ریشه در سیمای قرآن دارد آنجا که خداوند طیبه را به شجره تشبیه کرده است اگرچه مفسران مصادیق زیادی برای طیبه آورده اند اما بارزترین معنی آن می تواند برنامه های سازنده در بسیج باشد.

وی برهمین اساس  افزود : نهاد بسیج آمیخته با رشد است بسیج درخت بی روح نیست بر مبنای آیات شریفه قرآن شجره  است این درخت با رشد و نمو سایه و ریشه گسترانده و ثمر دارد.

شفیعی در بیان گوشه هایی از ویژگی بسیج گفت: شجره بسیج طیب و پاک و بدور از رندبازی پلیدی و دغل است بسیج با نظامی حساب شده زیر نظر ولایت درحال رشد و ریشه دواندن است امروز درخت بسیج مستحکم و ماندگار دارای برنامه های مدون فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی است.

وی جره طیبه بسیج را پرثمره برشمرد و خاطرنشان کرد: ثمره درخت بسیج  یک روز میوه امنیت و رشد اقتصاد مقاومتی می دهد روز دیگر مقابله با توطئه گران و بدخواهان مردم و انقلاب است گاهی این میوه دستگیری از زلزله زدگان و آسیب دیدگان خواهد بود میوه های این درخت  فراتراز مقطع و محدود به فصل نمی شود.

دربخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری حرمت و منزلت بالای بسیج باید حفظ  و به  آن بی مهری نشود بفرموده معظم له مخصوصا مسولان ارجمند آگاه باشند گاها در مصاحبه ای علیه این نهاد مقدس از کاه کوه نسازند که در خون بسیج راهی ندارد.

وی درهمین  رابطه یادآور شد: دشمن بدنبال تزلزل و عصبانی کردن نسل جوان و بسیجیان است نباید ازنقش بالنده بسیج غفلت داشت اگر روزی  کشور دچار آسیب و نظام مقدس به مخاطره بیفتد این بسیجیان هستند که جان برکف به مانند هشت سال دفاع مقدس به میدان می آیند.

مدیر گروه تفسیر جامعه الزهرای قم درخاتمه با توجه به نزدیکی انتخابات گفت: نکته مهم در انتخابات حفظ وحدت بین بسیج وبسیجیان است و با این حال در آستانه انتخابات باید مراقب بود تا با حل و فصل دوستانه اختلافات از بروز نفاق و آب ریختن به آسیاب دشمن جلوگیری شود.

ارسال نظرات