عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد
خصوصیت بانکداری اسلامی ، تنظیم مبادلات پولی بر اساس قوانین اسلامی و معاملات اسلامی صحیح است.
کد خبر: ۸۶۰۱۰۸۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

عطاءالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبر نگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بنا به گفته رهبری بانکداری اسلامی، بزرگترین سنگر جهاد اقتصادی است پول را در جامعه به شکل اسلامی مطرح کردن و دادوستد اسلامی است و اگر کارگزاران دستگاه بانکی بتوانند این را به معنای جامع و کامل مسئله اجرا و پیاده کنند، بزرگترین سنگر اقتصادی امروز دنیاست. خصوصیت بانکداری اسلامی و از لوازم آن، دادوستد پول بر اساس غیر ربا، تنظیم مبادلات پولی بر اساس قوانین اسلامی و معاملات اسلامی صحیح است، که در آنها ظلم و استثمار و کنز و تبعیض و اختلاف طبقاتی و امثال اینها به وجود نمی‌آید.

حکیمی گفت: بعد از گذشت 36 سال از انقلاب هنوز نتوانسته ایم الگوی اسلامی بانکداری را ترویج دهیم و نتیجه این سرمایه داری این شده که فقیر فقیرتر شده و ثروتمند ثروتمندتر شده است و آنچه در اسلام بعنوان توزیع عادلانه ثروت از ان یاد می­کنیم هرگز محقق نشده است .

وی در پایان خاطر نشان کرد:سود بانک ها در شرایط کنونی مخالفت شدید با اقتصاد مقاومتی و بانکداری اسلامی دارد . در خصوص بانکداری بدون ربا حرف ­های زیادی زده شده است اما در مقام عمل هیچ گونه برنامه ای برای آن ارائه نشده است .
ارسال نظرات