نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق با اشاره به استقرار بیش از هزار پزشک و پرستار در مسیر زائران اربعین گفت: این افراد به زائران ایرانی و غیر ایرانی خدمت رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۰۱۱۵۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ماشاءالله رضایی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در عراق با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده برای خدمات ارائه شده به زوار حسینی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال به نسبت سال‌های گذشته، زائران سفر خود به کربلا را زودتر آغاز کرده‌اند، به همین منظور تیم‌های درمانی زودتر به کشور عراق اعزام و چادرهای امدادی برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای پوشش این مراسم عظیم، 85 تن دارو و تجهیزات پزشکی به عراق ارسال شده و در انبارها برای توزیع بین درمانگاه‌ها و چادرها نگهداری می‌شود.

نماینده مرکز پزشکی هلال‌احمر با اشاره به به‌کارگیری بیش از هزار نیروی پزشک و کادر برای پوشش مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و درمانگاه‌های هلال‌احمر در کاظمین، نجف و کربلای معلی، تصریح کرد: درحال حاضر یک درمانگاه در کاظمین، 2 درمانگاه در کربلا و 4 درمانگاه در نجف اشرف کار خدمت به زوار حسینی را برعهده دارند.

وی از برپایی چادرهای درمانی در مسیر نجف و کربلا خبر داد و افزود: درحال حاضر 43 پایگاه ثابت و موقت مرکز پزشکی هلال‌احمر در نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی مستقر هستند.

رضایی با اشاره به شروع فعالیت‌های درمانی هلال‌احمر در کربلای معلی از روز گذشته خاطرنشان کرد: 2 چادر درمانی هلال‌احمر ایران در 2 مسیر پرتردد زوار در کربلای معلی برپا شده است که به‌صورت 24 ساعته، به زائرین ایرانی و غیرایرانی، خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.

وی با فعالیت‌ 60 پزشک متخصص، عمومی، پرستار، امدادگر و... در این تیم‌های درمانی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی تا 2 روز بعد از اربعین، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روزانه بیش از 2 هزار و 500 بیمار در هر کدام از چادرهای مرکز پزشکی هلال‌احمر ویزیت شده و خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

ارسال نظرات