رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

نقش بسیج درصیانت از فرهنگ اصیل اسلامی بی بدیل است

بسیج یکی از تشکلهای مردمی است که بنا به ضرورت حراست ونگهبانی از ارزشهای اسلام وانقلاب اسلامی با تدبیر حکیمانه حضرت امام (ره) شکل گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۱۱۵۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان در مراسم شب شعر گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یکی از تشکلهای مردمی است که بنا به ضرورت حراست ونگهبانی از ارزشهای اسلام وانقلاب اسلامی با تدبیر حکیمانه حضرت امام (ره) شکل گرفت.

وی افزود : بسیج مردمی از بدو تاسیس تاکنون درصحنه های متعد نظامی , سیاسی , اجتماعی , فرهنگی واتقصادی جامعه مشارکت فعال داشته است.

دشتی گفت : حضور نیروهای مردمی در قالب سازمان بسیج در هشت سال دفاع مقدس سرنوشت جنگ را به نفع ایران رقم زد , اگر نبود نیروهای مردمی , نیروهای نظامی دگرگون شده ما توان مقابله با هجوم گسترده استکبار جهانی را نداشت , زیرا از متن این نیروها فرماندهان به عرصه دفاعی کشور معرفی شده که هریک به نوبه خود با خصوصیات منحصر به فرد , ژنرال های کارکشته دشمن بعثی گیج ومبهوت ساخت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با شاره به نقش بسیج در مسایل سیاسی گفت: بسیج با ایفای نقش در انتخابات وتشویق وترغیب مردم به ویژه جذب جوانان نوجوانان بسیجی به مشارکت سیاسی از ابعاد داخلی و خارجی به بیداری سیاسی مردم کمک فراوانی کرده است.

وی بیان کرد یکی از عرصه های که بسیج حضور فعالانه دارد عرصه فرهنگی است , آگاهی سازی , بصیرت افزایی وهدایت افکارعمومی به ماهیت و ابعاد مختلف جنگ فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی , تبیین خطرات وآسیب شبکه مجازی و اجتماعی از طریق برگزاری نشستهای روشنگری و راه اندازی شبکه روشنگری بسیح , برگزاری یادواره هاوکنگره های شهدا به منظور حفظ ونشرفرهنگ حاکم دردوران دفاع مقدس, بر گزاری جشنواره های مختلف فرهنگی وهنری و تولید اثار هنری فاخر وارزشی از جمله اقدامات بسیج در این عرصه است.

دشتی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور گفت : بسیج از جمله تشکل های مردمی است که صادقانه و بدون منت در اختیار مردم مناطق محروم بوده و با راه اندازی اردوهای جهادی , قدمهای موثری برای رفع محرومیت برداشته است.

وی افزود: بسیج دربحث اقتصاد مخصوصاً بعداز طرح اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری وارد این عرصه شده است و با منابع داخلی خود تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی کشور در اختیار متقاضیان قرار داده است وهزاران نفر از روستائیان عزیزرا از طریق وارد عرصه تولید نمود ه است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در پایان با اشاره به رسالت بسیج در مقابله با نفوذ دشمن گفت: صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی تقویت باورهای دینی جوانان ونوجوانان کشور از جمله ماموریت های بسیج در این جبهه است که تشکیل جلسات متعدد حلقه های صالحین با موضوع های دینی , معرفتی , روشنگری , بصیرتی واعتقادی از جمله فعالیت بسیج در این عرصه است.

د رادامه این مراسم تعدادی از شعرای پیشکسوت و جوان شهرستان اردبیل از جمله نادر قدیری نیاری , رضا قاسم زاده , قدیر عالی فر , مسلم گلمغانی , ابوالفضل محبی , سحر آذروش , سید سعید اطهر نیاری , ولی حاجی محمدی , داود دهقان , تقی عزتی , سولماز صادق زاده , افسون بهنژاد, رحیم اسدالهی اشعار خود را قرائت کردند.

ارسال نظرات