مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد با اشاره به عملکرد پنج روزه سومین بیمارستان صحرایی در یزد گفت: تعداد 12 هزار و 941 نفر در این بیمارستان ویزیت شدند، یک هزار و 84 نفر از خدمات دندانپزشکی، 2 هزار و 341 نفر از خدمات پاراکلینیکی و در مجموع 16 هزار 357 نفر ازخدمات درمانی و دارویی رایگان بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۶۰۱۱۶۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد در تشریح عملکرد پنج روزه سومین بیمارستان صحرایی در یزد به خبرنگار یزد آوا گفت: طی پنج روز برپایی بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی شهدای جامعه پزشکی در منطقه حسن آباد مشیر یزد،  به 16 هزار  357  نفر خدمات پزشکی ارائه شد.

دکتر جواد قادری  گفت: در این بیمارستان  11 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند، 12 هزار و 941 نفر توسط پزشکان متخصص، فوق تخصص و عمومی ویزیت شدند، یک هزار و 84 نفر از خدمات دندانپزشکی و 2 هزار و 341 نفر از خدمات پاراکلینیکی استفاده کردند.

وی ادامه داد: از این بیمارستان 440 مورد ارجاع  به بیمارستان های شهدای کارگر، شهیدصدوقی، شهید دکتر رهنمون، افشار و گودرز  به صورت 100 درصد رایگان انجام شد و همچنین ارجاع موارد دندانپزشکی جهت سیرمراحل تکمیلی درمان با مهلت یک ماهه با 50 درصد تخفیف به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی و موسسه تامین درمان بسیجیان استان صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد اعلام کرد: بخش اورژانس بیمارستان صحرایی نیز با تزریقات و پانسمان، بستری و اعزام 2 مورد به بیمارستان‌های سطح شهر و  بخش انتقال خون سیار  با پذیرش اهدای خون 61 نفر به ارائه خدمات به مراجعان پرداختند.

قادری با اشاره به اجرای دو  در طول برپایی سومین بیمارستان صحرایی عنوان کرد: در اولین روز از برپایی بیمارستان صحرایی مانور عملیات امداد و نجات با بالگرد از  این بیمارستان به شهدای کارگر و همزمان  با روز آخر برپایی این بیمارستان مانور آمادگی در مقابل شرایط بحران  و بلایا با همکاری بیمارستان گودرز انجام شد.

دکتر محمدرضاوفایی نسب ریاست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی نیز هدف از برپایی بیمارستان صحرایی را ارائه خدمات تخصصی، فوق تخصصی پزشکی به مردم نیازمند مناطق محروم وکسب آمادگی لازم در بحران‌ها و  بلایا و آمادگی تیم های اضطرار برشمرد و ضمن تشکر از کلیه‌ی ادارات، نهادها و ارگان‌های دخیل در برپایی بیمارستان صحرایی، از تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی در برپایی و اداره‌ی سومین بیمارستان صحرایی تشکر کرد.

گفتنی است این بیمارستان با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، ستاد سپاه الغدیر، سازمان مدیریت درمان تامین اجتماعی، بیمارستان های خصوصی و دولتی و ادارات و نهادهای استان وشهرستان یزد از تاریخ 2 لغایت 6  آذرماه به مدت 5 روز به مناسبت هفته بسیج در منطقه حسن آباد مشیر یزد برگزار شد.

در آیین افتتاح این بیمارستان که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، ریاست و معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، نماینده‌ی ولی فقیه در استان، معاون سیاسی استاندار، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به همراه معاونین ومدیران، هیئت رئیسه ستاد سپاه الغدیر و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستان یزد حضور داشتند.

لازم به ذکر است در طول برپایی این بیمارستان دکتر ایازی  قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت کشور، سردارفتحیان مشاور مقام معظم رهبری در امر بهداشت و درمان نیروهای مسلح، دکتر میرمحمدی استاندار استان، دکتر جوکار نماینده مردم شهرستان یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، دکتر تابش نماینده مردم شهرستان اردکان درمجلس شورای اسلامی، ومهندس شاکری فرماندار شهرستان یزد  بازدید به عمل آوردند.

 

ارسال نظرات