در آستانه اربعين حسيني حوزه خواهران ام ابيهاء(س) مراسمي به منظور بازخواني متن خطبه حضرت زينب (س) در شام برگزار کردند.
کد خبر: ۸۶۰۱۳۱۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، حوزه خواهران ام ابيهاء(س) مراسمي به منظور بازخواني متن خطبه حضرت زينب (س) در شام در آستانه اربعين حسيني و نقش ايشان در پايداري قيام كربلا به عنوان الگوي رفتاري زنان در جامعه تبيين شد و نمايش خطبه خواني حضرت زينب (س)، توسط گروه نمايشي در مصلي نمازجمعه شهر زرین آباد برگزار شد.

مسئول حوزه خواهران ام ابیهای (س) شهر زرین آباد در این مراسم با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت زینب (س) پرداخت و گفت: حضرت زينب (س) نقش سرنوشت سازي در نهضت كربلا و حفظ اين قيام عظيم داشت.

وی افزود: در تكوّین شخصيت حضرت زينب(ع) ، عامل وراثت، تربيت و محيط نقش بنيادين داشتند.

مسئول حوزه خواهران اظهار داشت: بدين لحاظ، در پي حادثه كربلا، حضرت زينب عليها السلام مسئوليت سنگيني عهده دار گرديد.

وی خاطر نشان کرد: امام حسين(عليه السلام) پديدآورنده نهضت بود، ولي ادامه دهنده آن خواهرش حضرت زينب(ع) گرديد.

مسئول حوزه خواهران ادامه داد : اين بانو پس از شهادت امام حسين(ع) و ياران ايشان در كربلا، در كوفه و شام، رسالت خويش را به خوبي انجام داد و با استفاده از فرصتها، ضربه هاي كاري بر دشمن وارد ساخت.

وی افزود: حضرت زينب(عليها السلام) با خطبه هاي آتشين خويش، تبليغات دروغين بني اميّه را خنثی نمود و مردم كوفه را به خاطر پيمان شكني شان، از خواب غفلت بيدار ساخت و نيز هياهوي تبليغات دروغين يزيد در ميان مردم شام را برملا ساخت و زمينه انقلاب را در كوفه و شام فراهم نمود، به گونه اي كه يزيد با دستپاچگي از كار خود اظهار ندامت نمود و اهل بيت پيامبر(ص) را با قافله سالار آن، حضرت زينب(عليها السلام)، با احترام فراوان به مدينه بازگرداند.

مسئول حوزه بسيج خواهران ام ابيهاء(س) با اشاره به روشنگري هاي حضرت زينب (س)دركوفه تصريح كرد: اگر تبيين وروشنگري حضرت زينب (س) وامام سجاد(ع) در واقعه كربلا نبود به طور قطع حركت واهداف قيام امام حسين(ع) نيمه تمام مي ماند.

ارسال نظرات