سخنگوی کمیسیون ویژه برجام عنوان کرد: اظهارات آمانو نشان می دهد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای، رویه خود را با قبل ازتوافق برجام وقبل از مذاکرات تغییر نداده یعنی همچنان طبق روال گذشته از جملات دوپهلو استفاده می کند.
کد خبر: ۸۶۰۱۳۶۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص اظهارات اخیر یوکیا آمانو مبنی بر عدم تضمین در رابطه با فعالیتهای هسته ای ایران تصریح کرد: این اظهارات برخلاف اظهارات او در زمان مذاکرات و همچنین توافق برجام و حتی اظهاراتی که هنگام حضور در کمیسیون ویژه برجام در مجلس مبنی براینکه تا دوماهه آینده پرونده پی ام دی را مختومه اعلام خواهیم کرد بود و موجب نگرانی جدی است.

نقوی حسینی در توضیح  بیشتر افزود: در توضیحات اعضای تیم مذاکره کننده از جمله آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون ویژه برجام تاکید شده که پی ام دی مختومه خواهد شد و اجرای برجام منوط به بسته شدن این پرونده است، اما این اظهار نظرهای آمانو گویای مطالب دیگری است.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: اظهارات آمانو گویای این است که آژانس بین المللی انرژی هسته ای، رویه خود را با قبل از توافق برجام و قبل از مذاکرات تغییر نداده؛ یعنی همچنان طبق روال گذشته از جملات دوپهلو استفاده می کند و بنا دارد این پرونده همچنان باز باشد و جمهوری اسلامی ایران زیر تیغ اتهام باقی بماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه تاکید کرد: این برخلاف توافق و موارد شروط 9 گانه ای است که توسط مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده و اجرای برجام را مشروط به این موارد کرده است و لازم است به طور جدی به این موضوع پرداخته شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام همچنین در واکنش به اظهارات آقایان صالحی و کمالوندی مبنی بر اینکه اورانیوم طبیعی همان کیک زرد است اظهار داشت: البته در این خصوص باید کارشناسان و متخصصین نظر بدهند، اما قطعا کیک زرد، اورانیوم طبیعی نیست.

نقوی حسینی در خاتمه خاطر نشان کرد: از آنجایی که طرف غرب ها به دنبال عهدشکنی و دبه درآوردن است، دولت، مجلس و همچنین شورای عالی امنیت ملی باید در مقابل این عهدشکنی محکم بایستند و علی رغم اینکه اجرای تعهداتی که با حسن نیت شروع شده، باید اجرای توافق را متوقف کنند تا تکلیف پی ام دی روشن شود.

ارسال نظرات