خبرگزاری بسیج: همایش از قصه بیماری تا غصه تنهایی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با ایدز در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۴۰۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، دبیر علمی همایش با بیان اینکه این همایش با هدف اطلاع رسانی به افرادی که مبتلا به ایدز نیستند، برگزار می شود، افزود: با آموزش می توان جایگاه ایدز را در میان دیگر بیماری شناخت و از ترس برچسب خوردن در جامعه مجبور به پنهان کردن آن نشد.

دکتر یوسفی با اشاره به شعار امسال «بشتابیم به سوی مبارزه با همه گیری ایدز»، اظهار کرد: کلید حل این مشکل برای ایدز آموزش است و رسانه ملی سهم بسیار بزرگی در این آموزش دارد.

وی ادامه داد: با آموزش در بین دانش آموزان و دانشجویان می توان این خلا را پر کرد.
یوسفی با اشاره به اینکه با تحقیق و آزمایش نمی توان فهمید فردی مبتلا به ایدز است، گفت: بیماری ایدز دوره نهفته خود را دارد و تنها می توان بادانستن رفتار پرخطر فرد فهمید که فردی مبتلا به ایدز یا آلوده به ویروس «HIV» است .

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دیگر سخنران این همایش، خاطرنشان کرد: علیرغم نداشتن دانش، مشکلی که در بخش اجتماعی وجود دارد فرهنگی و بینش است که انسان می تواند دانش داشته باشد، ولی نمی تواند بینش پیدا کند.

پروفسور حسن عشایری استرس اجتماعی ایدز را مطرح تر دانست و تصریح کرد: انگ استرس اجتماعی به یک بیماری زدن موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی اکتسابی بدن در مقابل بیماری ایدز و دیگر بیماری ها می شود.

وی با تاکید به فقر شادی در بین جوانان، بیان داشت: در جامعه ای که شادی وجود ندارد بیماری ها فقط روانی نبوده، بلکه بیماریهای بدنی نیز است بنابراین بدن به استقبال روان رنجور می رود.

عشایری ادامه داد: شادکامی را نمی شود تولید کرد، بلکه باید در مقابل آن چیزی که جلوی شادکامی را می گیرد، ایستاد.

مدیرکل روابط عمومی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در سخنانی با اشاره به شیوه های اطلاع رسانی این بیماری، گفت: اگر رسانه های آموزشی همچون رادیو و تلویزیون، ماهواره و شبکه های اجتماعی و اینترنت در جهت آموزش بیماری ایدز و اطلاع رسانی قرار گیرد، بسیار موثر و مهم خواهد بود.

دکتر افشانی با تاکید به حمایت دولت از افراد درگیر این بیماری و با اشاره به نامه ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: همه سازمان ها و وزارت خانه ها باید با علوم پزشکی همکاری داشته باشند و از برکناری کارکنان به علت ابتلا به بیماری ایدز خودداری کرد.

وی افزایش آگاهی را موجب تغییر نگرش و عزم ملی و پیشگیری از ایدز دانست.



ارسال نظرات