فرماندار خلخال:

سرمایه گذار تفرجگاه اندبیل توان لازم برای اجرای طرح گردشگری اندبیل را ندارد

سرمایه گذار تفرجگاه اندبیل توان لازم برای اجرای طرح گردشگری اندبیل را ندارد و شهرستان برای ادامه طرح مجبور به خلع ید سرمایه گذار فعلی است.
کد خبر: ۸۶۰۱۴۹۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، علی نظری، فرماندار خلخال در نشست با نخبگان و سرآمدان شهرستان خلخال با اشاره به سوالات نخبگان و شهروندان در خصوص تکلیف تفرجگاه اندبیل خلخال گفت: سرمایه گذار تفرجگاه اندبیل توان لازم برای اجرای طرح گردشگری در این منطقه را ندارد و با توجه به اینکه در بازدیدی که قبلا با حضور سرمایه گذار و اهالی از تفرجگاه اندبیل داشتیم قرار شده بود که در تابستان طرح زمانبندی شده برای اجرا را ارائه کند که تاکنون این طرح را ارائه نداده و ما مشکل معارض در منطقه را حل نموده ایم و حرکتی تا کنون از سرمایه گذار ندیده ایم و مجبوریم با خلع ید این پیمانکار این طرح را پیگیری و به مرحله عمل برسانیم.

فرماندار خلخال در خصوص منطقه گردشگری ازناو خلخال نیز گفت: بنده مشکلات شهرستان را در واقع بهتر از همه تشخیص داده ودر پی راه حل برای آنها هستم و برای منطقه گردشگری ازناو از دو دهه پیش هیچ کاری انجام نشده و بنده وقتی در 18 سال پیش در این منطقه بخشدار بودم همانطورمنطقه ازناو رها شده و تازگی ها نیز توپوگرافی منطقه را بر هم زده و کاری برای این تفرجگاه نکرده اند. که تصمیم داریم با صرف اعتبارات خوبی و ایجاد آبشار مصنوعی در ارتفاعات ازناو و ایجاد بسترهای گردشگری این تفرجگاه به شکل خوبی ساماندهی کنیم .

نظری که وارد ششمین ماه فعالیت کاری خود در فرمانداری خلخال است باید مردم بدانند اگر حتی خدمات برق و آب و گاز نیز به روستاها وشهرها برود و مردم معیشت نداشته باشند مهاجرت انجام خواهد شدوتسریع خواهد یافت وباید فکری به حال درآمدو معیشت مردم کرد.

وی مکانیابی شهرک مسکن مهر در کنار شهرک صنعتی خلخال را غلط عنوان نمود و گفت: شهرک مسکن مهر از سال ها قبل در آنجا ساخته شده بودو باید در مکانیابی مسکن مهر مسئولین وقت دقت می کردند.

وی هدر رفت بیش از 270 میلیون متر مکعب آبهای سطحی ورودخانه ای شهرستان خلخال را یادآور شد و گفت: در طول سالهایی که دولت توان ودرآمد واعتبارات کافی برای ایجاد بستر های مهم ذخیره سازی اب برای کشاورز داشته ولی یک متر مکعب زیرساخت برای ذخیره اب برای کشاورزان انجام نشده که مایه تاسف است.

ویدر بخش دیگر از سخنان خو گفت: ما 50 میلیون متر مکعب آب را حق آبه قزل اوزن را برای استفاده در خصوص کشاورزی و شرب هشجین را از رودخانه قزل اوزن خواهیم برداشت.

نظری از نیاز بیش از 7 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه اب هشجین خبر داد و گفت: بیش از دو میلیارد امسال تامین شده و بقیه نیز در سال های اتی تامین خواهد شد.

فرماندار خلخال در جواب نخبگان اکراد خلخال که سوالشان در خصوص تبدیل شدن به بخش مستقل و جدا در شهرستان خلخال بود گفت: به هیچ وجه روستاهای کردنشین مستقل به صورت بخشداری نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر شرکت گاز استان با اعتبارات فرمانداری شهرستان در حال گازرسانی به 17 روستای کردنشین است و ما دولت تدبیر وامید در تلاش است تا خدمات خوبی را برای ساکنان این منطقه ایجاد کند.

فرماندار خلخال در خصوص جاده خلخال به فیروز نیز گفت: آسفالت این جاده اصلی به پایان رسیده و در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود و اهالی خلخال در کمترین زمان با طی 20 دقیقه مسیر به اتوبان اردبیل سرچم و سپس پس از 80 کیلومتر به آزاد راه زنجان تهران دسترسی دارند.

علی نظری شیخ احمد در این نشست صمیمی با اظهار قدردانی نسبت به نخبگان شهرستان خلخال گفت: اینکه ما بگوییم خلخال محروم است و این ادبیات را به کار ببریم کار شایسته ای نیست و اکنون شهرستان خلخال بهترین راه ودر مسیر توسعه قرا رگرفته است.

در این نشست سوالات متعدی از سوی نخبگان در خصوص اشتغال، واحدهای صنعتی ، تولید در شهرستان ، کشاورزی منطقه وروستاها مشکلات شهر خلخال ، مشکلات تلفن همراه و طر ح های گردشگری و توریستی مطرح شد که فرماندار خلخال به آنان پاسخ داد.

ارسال نظرات