مجتهدزاده در جمع همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس و همسران شهدا مطرح کرد

ضرورت تشکیل کارگروه و سازمان مردم نهاد همسران شهدا

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس ضمن تاکید بر مردمی بودن جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و حمایت از سمن‌های موجود با موضوع همسران شهدا را توصیه کرد.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۴۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس ضمن تاکید بر مردمی بودن جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و حمایت از سمن‌های موجود با موضوع همسران شهدا را توصیه کرد.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب­‌های اجتماعی و رفع موانع و مشکلات فراروی جوانان امروز بایستی ارزش‌­های دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود، گفت: کارگروه همسران شهدا در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، باید با قوت ایجاد کرد.

مجتهدزاده با تاکید بر دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر سبک اسلامی ایرانی پیشرفت در کشور، خاطر نشان ساخت: مؤلفه‌های مؤثر بر خانواده با محوریت دیانت و اندیشه دینی و انقلابی، افق مطلوبی را پیش روی خانواده به عنوان، مهد تکامل تک تک عناصر آن به ویژه جایگاه زن گشوده است، که اشاره به نقش بی بدیل زن به عنوان الگوی سوم مخصوصا در دوران دفاع مقدس دارد.

وی به نقش تربیت و مدیریت عاطفی خانواده توسط همسران شهدا اشاره نمود و یادآور شد: همسران شهدا ضمن پاکیزه نگه داشتن سنگر خانواده ، در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی کرده و جایگاه تعالی انسان های برومندی را ترسیم کردندتا آنجا که همسران برومند و فرزندان رشیدی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس همچنین گفت: دوران دفاع مقدس آزمون بزرگی برای ملت ایران و زمینه‌ای برای بروز استعدادهای برجسته اشخاص در جای جای کشور اسلامی ایران بوده است.

وی ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که با محوریت دیانت و اندیشه دینی و انقلابی و بر مبنای عاطفه و محبت شکل یافته به عنوان نمادی از یک خانواده طراز پرورش دهنده مردان خوب خدا بوده و معنویت را به فرزندان ترزیق کردند و بستر خانواده را محل تعاطف و تراحم معنوی کردهه و با ایجاد الفت و همدلی در کانون خانواده فضایی سرشار از حس معنویت فراهم کردند.

مجتهدزاده در پایان ابراز امیدواری کرد، با تشکیل کارگروه و یا سازمان مردم نهاد همسران شهدا، بتوان از ظرفیت‌های ارزشمند همسران شهدا در ترویج مولفه‌های دوران دفاع مقدس و تعمیق باورهای این دوران به نسل جدید، اثرات ماندگاری را رقم زد.

ارسال نظرات