نایب‎رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه مسئولان مترو از پاسخگویی به نمایندگان شورا نیز امتناع می‌کنند و اگر این روند مدیریت و برنامه‌ریزی نشود در آینده نه چندان دور ما شاهد شکل‌گیری شبکه‌های ارتکاب جرم در مترو خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۵۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی طلایی  در خصوص انکار مسئولین مترو درباره استعمال مواد مخدر در داخل واگن اظهار داشت: بنده این موضوع را پیگیری کردم ولی متأسفانه مسئولان مترو از پاسخگویی به نمایندگان شورا نیز امتناع می‌کنند و اگر این روند مدیریت و برنامه‌ریزی نشود در آینده نه چندان دور ما شاهد شکل‌گیری شبکه‌های ارتکاب جرم در مترو خواهیم بود.

وی ادامه داد: دوستان ما در تمام دستگاه‌های اجرایی به جای اینکه واقعیت‌ها را نپذیرند و با تکذیب کردن صورت مسئله را پاک کنند بهتر است به دنبال حل معضل و مشکلات باشند.

طلایی بیان داشت: شیوه پاک کردن صورت مسئله جواب نمی‌دهد و این موضوع آفتی است که در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی خیلی عجولانه پاسخ می‌دهند و در اصل سیاست‌ آنها انکار و نهی مشکلات است در حالی که بنده فکر می‌کنم در حوزه وظایف هر دستگاهی کوتاهی، سهل‌انگاری و خطا امری بدیعی است ولی می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی کوتاهی‌ها را جبران کرد.

طلایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم بی‌توجهی مترو در خصوص دست‌فروش‌ها اظهار داشت: ما نمی‌توانیم دست‌فروش‌ها را از مترو جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: در آسیب‌های اجتماعی دست‌فروشی نیز وجود دارد و نباید به دنبال پاک کردن صورت مسئله در این خصوص باشیم باید اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این خصوص انجام گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دست‌فروشان با توجه به شرایط اقتصادی که کشور ما گریبانگیر آن است و مشکلات اشتغال نمی‌توان جمع‌آوری کرد لذا باید به سمت سازمان‌دهی و ساماندهی آنها حرکت کنیم.

طلایی خاطر نشان کرد: مدیریت مترو و شهرداری از فضاهایی که در اختیار مترو است استفاده کند و نسبت به سازمان‌دهی دست‌فروشان اقدام کند.

وی یادآور شد: در خیلی از کشورها در نقاط پرتراکم و تاریخی بازار روز دایر می‌شود و عرضه‌کنندگان محصولات با حضور در این بازار محصولات خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند لذا شهرداری نیز می‌تواند با ایجاد بازارهای روز نسبت به ساماندهی این دست‌فروشان اقدام کند البته شهرداری تهران در فصول مختلف اقداماتی نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات انجام می‌دهد ولی نیاز به یک اقدامات ثابت دراین زمینه هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اگر دست‌فروشان در مترو باشند در ذیل آن قطعاً آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات