به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، همایش مشترک ائمه جماعات، طلاب و روحانیون در حسینیه سپاه خدابنده با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۸۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همایش مشترک ائمه جماعات، طلاب و روحانیون که به مناسبت هفته بسیج، در حسینیه سپاه خدابنده با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان با اشاره به استکبار ستیزی گفت: سیره رفتاری تاریخ استکبار نشان داده که استکبار همواره به دنبال تحقیر و ذلت ملت‌ها بوده و سوابق آن در تاریخ روشن است.

حجت الاسلام متین افزود: مقام معظم رهبری نیز بر جلوگیری از نفوذ استکبار تاکیدات فراوانی داشته‌‌اند و یکی از راه‌های نفوذ استکبار نفوذ بر افکار و ذهن مردم است و استکبار از دو راه تحقیر ملت‌ها و بهشت نشان دادن غرب بر روی ذهن و افکار مردم نفوذ می‌کند و هدف آن‌ها اثرگذاری بر ذهن مردم و ضعف ملت هاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان تصریح کرد: استکبار همواره از راه‌های مختلف به دنبال نفوذ بر اعتقادات ملت‌هاست و ما باید تلاش کنیم راه نفوذ آن‌ها بسته شود.

وی اظهار کرد: استکبار نشانه لجاجت و عدم پذیرش آیات الهی است و هدایت‌های مدبرانه امام خامنه‌ای پس از رحلت امام خمینی(ره) توانست انقلاب اسلامی را گسترده‌تر و قدرتمندتر از گذشته در مسیر نورانی خود را ادامه داده است.

حجت الاسلام متین تصریح کرد: همدلی و همزبانی امروز جوهری همه عرصه‌هاست و وحدت شیعه و سنی امروز سبب شده هیچ قدرتی جرات چپ نگاه کردن به ایران اسلامی را نداشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان گفت: امروز شاهد هستیم که همه به قدرت ایران اسلامی در منطقه پی برده‌اند و حل موضوع سوریه را بدون حضور ایران مقدور نمی‌دانند و از ایران دعوت می‌کنند.

وی گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند عزت‌مندی ملت در گروه مبارزه با استکبارستیزی است و عزت ملت در گرو اتحاد و انسجام اسلامی است.

حجت الاسلام متین افزود: هر تلاشی که در راستای وحدت نباشد آب در آسیاب دشمن ریختن است و نباید مفهوم استکبارستیزی در حد یک شعار نباشد و این موضوع ریشه در عزت یک ملت دارد و نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان تصریح کرد: استکبارستیزی در ادبیات انقلاب اسلامی از مفاهیم توسعه مصداق پیدا کرده است و نباید این شعار را در قالب یک راهپیمایی محدود کرد.

وی ادامه داد: استکبارستیزی از مباحث مهم است و اساس پایه‌های انقلاب اسلامی براساس مقابله و مبارزه قرار داشته و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید فراوان داشته‌اند.

حجت الاسلام متین نظام حاکم برجهان را کشورهای سلطه‌گر و سلطه‌پذیر نام برد و تصریح کرد: کشوری مانند عربستان سلطه‌پذیر است و چشم به امریکا دوخته که از او حمایت می‌کند و هزاران انسان پاک و بی‌گناه رو با بی‌تدبیری خود به کشتن می‌دهد، انسان‌ها را در یمن به خاک و خون می‌کشد و پاسخگو نیست و کسی هم از مجامع بین الملل او را باز خواست نمی‌کند.

وی افزود: کشوری مانندایران که نه می‌خواهد سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر بلکه میانه‌رو است به اتهام اعدام قاچاقچیان و گروه‌هایی که گناهشان محرز است اعدام می‌شود، سر و صدای مجامع بین‌المللی می‌شود که حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان گفت: سیاست‌های راهبردی نظام و درصدر آن استکبار ستیزی باید درجایی مدون و مشخص باشد که با تغییرات مسئولان اجرایی در اجرا آن خللی وارد نشود .

حجت الاسلام متین بر لزوم حرکتهای جدیتر در حوزه فرهنگ تاکید کرد و بیان داشت: در زمینه فرهنگ کار از شبیخون گذشته یعنی نیاز است در این راستا برنامههای جدیتری دنبال شود.

حجت الاسلام متین خاطر نشان کرد: شاخصه اصلی کشور ما در دنیا استکبارستیزی است و از این حیث الگوی بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

وی به بیان محورهای استکبار ستیزی پرداخت و افزود: منفعت طلبی، جهانخواری،عقب نگه داشتن سایر دولت ها، و اضطراب و ترس درونی از ایستادگی دولت ها ۴ محور اصلی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان در پایان سخنان خود اظهار کرد: منفعت طلبی مهم‌ترین ویژگی استکبار و توسعه طلبی و زیر پا گذاشتن سایر دولت ها برای رسیدن به اهداف است و از سه منظر عقلی ، شرعی و قانونی مبارزه با استکبار الزامی است.

این مراسم با مدیحه سرایی به پایان رسید.

ارسال نظرات