خبرهای داغ:
دکتر خداپرست گفت: دولتمردان باید «احساس تعلق به کشور» را در جامعه ایجاد و تقویت کنند تا مردم کشور را از آن خود بدانند و برای رشد و شکوفایی آن تلاش کنند.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۹۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر جلیل خداپرست عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفتگوی تفضیلی با روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان فارس به بررسی ابعاد و تاثیرات تصمیمات دولت بر اقتصاد پرداخت.

محور های مهم این گفتگوی تفضیلی به شرح ذیل می باشند:

* استاد اقتصاد دانشگاه آزاد شیراز گفت: یکی از ویژگی های اقتصاد این است که تحت تأثیر مؤلفه های اقتصادی در گذشته است از این رو می توان گفت سیاست های اقتصادی این دولت بر سیاست های اقتصادی دولت های آینده نیز اثر خواهد گذاشت، البته  وضعیت اقتصادی دولت امروز نیز تا حدودی متأثر از سیاست های اقتصادی دولت گذشته است.

وی ادامه داد: دولت نباید هر چند ماه یا چند سال سیاست های اقتصادی خود را عوض کند بلکه باید برای اقتصاد کشور یک برنامه و استراتژی خاص داشت و با سر کار آمدن دولت ها نیز همان سیاست ها پیگیری شوند.

* استاد اقتصاد دانشگاه آزاد شیراز گفت: چنانچه موج رکود و تورم در کشور ناشی از سیاست گذاری های غلط اقتصادی رخ دهد قشر کم درآمد جامعه در تامین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل خواهند شد.

* وی افزود: دولتمردان باید بجای ایجاد احساس نااُمیدی، ناتوانی و دل‌زدگی در مردم، «احساس تعلق به کشور» را در جامعه ایجاد و تقویت کنند تا مردم کشور را از آن خود بدانند و برای رشد و شکوفایی آن تلاش کنند.

* عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اقتصادی غلط دولت حمایت از صنعت خودروسازی با دادن وام های کلان است، گفت: دولت باید از صنعت هایی حمایت کند که دارای مزیت نسبی برای کشور باشند، امروز در جامعه ما به خودرو به عنوان یک سرمایه نگاه می شود اما متأسفانه خودرو ها کیفیت لازم را ندارند و نمی توان به عنوان سرمایه آن ها را در نظر گرفت.

* استاد اقتصاد دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به  کمپین نخریدن خودرو گفت: دولت می توانست از این کمپین مردمی به بهترین شکل ممکن استفاده کند و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، برای مثال دولت می توانست با اصلاح خودروها، افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو مردم را راضی کند و یا در مسئله اصلاح الگوی مصرف آب از این الگو استفاده کند.

* دکتر خداپرست در پایان صحبت هایش گفت: هیچ شخصی منکر ارتباط با دنیا نیست اما اگر قرار است به پیشرفت برسیم باید به جای واردات کالاهای مصرفی و کالاهایی که جزء فرهنگ و سَبک زندگی غربی است، به فکر واردات تکنولوژی برتر و صنایع نو باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها