کد خبر: ۸۶۰۱۷۵۲
|
۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

روح الله مومن نصب معاون فناوری اطلاعات و رسانه ای نوین مرکز فضای مجازی بسیج و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرگزاری بسیج کردستان به بحث اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات رهبری در استفاده از ظرفیت بی نظیر سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری اقتصاد کشور را در برابر تهدیدات خارجی بیمه می کند

وی اظهار داشت: و با تولید نرم افزارهای ایرانی و استفاده از آن می توانیم کشور را در برابر تهدیدات اقتصادی و فضای مجازی مقاوم می کنیم.

وی افزود: حتی با ایجاد محصولات ایرانی با فناوری های نوین می توان بازرهای کشورهای خاورمیانه و آسیایی را در دست گرفت و به جای خروج ارز از کشور ارز وارد کشور شود که رشد و شکوفایی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

مومن نسب در ادامه با بیان اینکه آمریکا به دنبال نفوذ در کشور از طریق برجام است، گفت: دشمن در سایه برجام در پی در دست گرفت؛ بازار؛اقتصاد و در تمامی زمینه هاست و حتی در زمینه فضای مجازی و ارتباطات که نیازمند هوشیاری بیشتر است.

وی افزود: با ایجاد دفاتر خارجی در ایران تجارت الکرونیک شرکت های کوچک تجاری بلعیده می شود و در بعضی حوزه های فناوری که در اختیار برخی کشورهاست اقتصاد کشور متضرر می شود، شرکت های نام آوری که در صورت ورود به حوزه فناوری ایران علاوه بر نفوذ اطلاعاتی ضررهای اقتصادی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه ای نوین مرکز فضای مجازی بسیج ادامه داد: در صورت ورود به بازار تجارت الکترونیک تمام شرکت های حوزه آی تی کشور از بین می رود و پیشرفت ها نیز کمتر می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج مامور اصلی مبارزه با تهدیدات نرم دشمن است به مسئولیت بسیج در قبال این توطئه و چگونگی این مسئولیت اشاره کرد و گفت: بسیج در این زمینه نیز در چند عرصه از جمله عرصه کاربری و قدرت نرم افزاری می تواند موثر عمل کند.

وی افزود: بسیج با ورود به عرصه نرم افزاری و ایجاد قدرت نرم می تواند مسئولیت خود را در عرصه نرم نشان دهد و با شناسایی نیروهای بسیجی فعال و نخبه در این عرصه می توان با تولید نرم افزارهای ایرانی، تولید شبکه های ایرانی؛ بازار ایرانی برای جبهه نرم و همچنین اقتصاد کشور موثر عمل کرد.

مومن نصب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما جنگ سخت هشت ساله دفاع مقدس را با قدرت نرم بردیم،این نیروی نرم را شامل نیروی معنوی ایمان و اراده ملت ایران بویژه بانوان ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: مادران و همسران رزمندگان اسلام هم در اعزام به جبهه های جنگ و هم در پشت جبهه یاریگر فرزندان و همسران خود بودند و در کانون خانواده این ایثار و گذشت را نیز به آیندگان منتقل کردند.

وی گفت: دشمن امروز می خواهد این ایمان و نیروی معنوی را از خانواده و بانوان کشور که تربیت کننده نسل هستند به ابزار مختلف و از طریق جبهه فرهنگی بگیرد و در واقع دشمن بر روی خانواده ها طمع کرده و از هم پاشیدگی آن را می خواهد.

اینکارشناس فضای مجازی عنوان داشت: بسیج با ایجاد پایگاه های مقاومت مجازی می تواند ایجاد کننده نیروگاه روانی و معنوی بویژه برای کمک به نظام خانواده باشد.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه ای نوین مرکز فضای مجازی بسیجدر پایان به حضور شجره طیبه بسیج و مبارزه با سیاست بازان و فتنه گران و عوامل آشکار و پنهان داخلی استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: شجره طیبه بسیج شبکه اجتماعی حقیقی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته کشور را از بلایای زیادی حفظ کند.

Description: Bookmark and Share


ارسال نظرات