یک بسیجی پرورش دهنده ماهی در گفتگو بابسیج عنوان کرد:

حضور بسیجیان در سنگر تولید داخلی مثال زدنی است

افرادی که سرمایه خود را به سمت تولید می آورند به تقویت سنگر تولید توجه کرده و به فرمایش رهبر انقلاب عمل نمودند و با خدمت تولیدی خود جهاد انجام می دهند.
کد خبر: ۸۶۰۱۷۸۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

خسرو شیخ محمدزاده پرورش دهنده ماهیان سردآبی اردبیل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بسیجیان در زمینه تقویت تولید در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به شکل های مختلفی حضور دارند، در حالیکه امروز افراد زیادی به چشم می خورند که به جای به کار بستن سرمایه خود در تولید آن را در بانک ذخیره می کنند و بدون دغدغه از سود آن استفاده می کنند

وی با بیان این مطلب که این افراد مشقت تولید ودغدغه های زیاد آن در شرایط تحریم، رکود و نابسامانی بازار را نمی کشند افزود : اما افرادی هم سرمایه خود را به سمت تولید می آورند اینان به تقویت سنگر تولید توجه کرده اند و به فرمایش معظم له عمل نمودند و با خدمت تولیدی خود جهاد انجام می دهند.

این تولید کننده ماهیان سردابی خاطر نشان کرد: ایران در هر زمینه ای پیشینه تاریخی دارد، اولین تکثیر مصنوعی ماهی در ایران به سال ۱۳۰۱ بر میگردد که با تکثیر ماهیان خاویاری آغاز شد اما پرورش ماهی گرمابی در ایران به دهه ۴۰ بر می گردد .

وی گفت:با توجه به ارز آوری و اشتغالزایی بالای صنعت پرورش ماهی، این صنعت می تواند گامی درمسیر رهایی از اقتصاد و صادرات تک محصولی باشد.

شیخ محمدزاده افزود: امروزه ماهی قزل آلای رنگین کمان به صورت ماهی شماره یک اکثر کارگاه های تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی در بیشتر نقاط جهان در آمده است. از خصوصیاتی که این ماهی را مورد توجه قرار داده ، سازش خوب آن با شرایط پرورش متراکم است. از طرف دیگر این ماهی در انتخاب غذا زیاد سخت گیر نیست و از سرعت رشد خوبی نیز برخوردار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ مصرف ماهیان داخلی، تقویت این صنعت، در نظر گرفتن تسهیلات موردنظر و بازاریابی متناسب این محصول از سوی نهادهای مرتبط برای اهتمام ورزیدن به اقتصاد مقاومتی عاملی موثر برای افزایش انگیزه برای پرورش دهنده ماهی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار