کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل: وارد کردن کالاهای مصرفی کشورهای غربی، باعث ایجاد وابستگی به آنها و در نتیجه اهرمی جهت تضعیف اقتصاد و نفوذ فرهنگی به داخل ایران می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۱۷۹۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

به گزار ش خبرگزاری بسیج، علی جعفری کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفتگو با خبرنگار سروابرکوه، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبریدر جمع فرماندهان بسیج،در خصوص تقویت تولید ملی و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی، اظهار کرد: به طور طبیعی همه کشورها، به دنبال بازار فروش برای کالاهای تولیدی خود هستند.


جعفری افزود: در این راستا کشورهای اروپایی بعد از توافق هسته ای، درصدد تسخیر بازار بکر ایران برآمدند، که حضور نمایندگان شرکت های خارجی و مقامات اروپایی، گواه روشنی بر این موضوع می باشد.


این کارشناس گفت: نکته حائز اهمیت و قابل تأمل این است، که تمایل کشورهای خارجی برای مراوده اقتصادی و تجاری با ایران، در چه قالبی صورت خواهد گرفت و چه منافعی را نصیب کشورمان می کند.


وی با اشاره به اهداف اقتصادی کشورهای غربی در ایران و تاکید بر مراقبت و هوشیاری در این خصوص، افزود: کشور ما در شرایط فعلی و پس از تحریم های ظالمانه، بیش از پیش به سرمایه گذار خارجی، دریافت فناوری، افزایش اشتغال و تولید ارزش افزوده، نیازمند است.در این صورت است که اقتصاد ایران از رکود خارج می شود.


جعفری با تاکید بر ضرورت تقویت تولید ملی، بیان کرد: توجه داشته باشیم که اگر کالاهای مصرفی بر بازارایران مسلط شوند، نوعی وابستگی به بیگانگان ایجاد می شود، که ضربه سنگینی بر پیکره اقتصاد وارد خواهد کرد.


کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: وابستگی ایران به کالاهای خارجی به معنای مهیاشدن زمینه برای پذیرش فرهنگ بیگانه می باشد؛ چرا که کشورهای غربی همراه با صدور کالاهای مصرفی، فرهنگ خود را نیز صادر می کنند و این یک رویه ثابت در سیاست آنهاست.

وی تاکید کرد: در همین راستا یکی از ضروریات غیرقابل اجتناب در ایران برای جلوگیری از وابستگی و پیامدهای منفی آن، اجرایی کردن کامل طرح «اقتصاد مقاومتی» است. استفاده از توان داخلی، توسل به ظرفیت های انسانی و اقتصادی در راستای افزایش تولید، باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد، حتی اگر نیازمند مشارکت کشورهای خارجی باشد.


جعفری در پایان متذکر شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص جلوگیری از وابستگی و نفوذ، افزایش تولیدات ملی و اجرای اقتصاد مقاومتی، باید در تعامل اقتصادی و تجاری با دنیا، هوشمندانه عمل کرد.


کارشناس مسائل بین الملل گفت: در شرایطی که کشورهای مختلف دنیا به دنبال صدور کالاهای مصرفی به ایران هستند، مسئولین باید به دنبال دریافت فن آوری های روز جهان وکالاهای سرمایه ای آنها باشند و کالاهای مصرفی وارداتی را به عنوان خط قرمز تلقی کنند.




کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل مطرح کرد
ارسال نظرات