رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات:

استکبار جهانی درصدد نفوذ در شبکه‌ اداری کشور است

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: استکبار جهانی درصدد است چراغ خاموش و با نفوذ در ریشه‌ها و شبکه‌های اداری کشور به مانند موریانه انقلاب را به چالش کشد و برای مقابله با این ترفند دشمن بسیج باید با آگاهی و بصیرت اقدامات انحرافی را شناسایی و اطلاع رسانی کند.
کد خبر: ۸۶۰۱۸۱۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
سردار حسین بهشتی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به عدم استفاده دولت و دستگاه‌های اجرایی از توان بالقوه بسیج و سپاه در عرصه اقتصادمقاومتی اظهار داشت: اگر بگوئیم که دولت و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بسیج مطلع نیستند جای تعجب است چرا که بسیج در تاریخ دوران انقلاب اسلامی ظرفیت خود را در تمامی عرصه‌ها تا سر حد جان به اثبات رسانده است.

وی افزود: عدم استفاده از این ظرفیت جای بسی تعجب است و مقام‌معظم رهبری نیز فرمودند "بازهم تذکر داده‌ام از ظرفیت بسیج در حوزه اقتصادمقاومتی استفاده شود" امروز بسیج در تمامی سطوح و اقشار به مانند دوران دفاع مقدس از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات تصریح کرد: بسیج برای ورود به عرصه اقتصادمقاومتی و ریشه‌کنی موضوع تحریم، ایجاد خودکفایی و تولید کار به شکل بسیجی نه از نوع وارداتی غربی دارای ظرفیت و توانایی مناسبی است.

سردار بهشتی با اشاره به عدم الگوگیری بسیج از مدل مدیریتی غرب گفت: در مدل‌های غربی برای ایجاد اشتغال می‌گویند چه میزان هزینه باید صرف شود یا اگر بخواهد فعالیتی صورت گیرد باید الزامات خاصی وجود داشته باشد، این‌ها مدل‌های غربی که از قبل انقلاب تاکنون به ما دیکته شده به دنبال زمین‌گیر کردن نظام اسلامی است.

وی افزود: بسیج قادر است با مدل مدیریت جهادی، با انگیزه بالا در عرصه‌های بومی و محلی وارد شده و در حوزه‌های مختلف کمک اساسی به کشور و انقلاب کند، این تهدید پیش‌رو را که امروز چماقی بر سر ما شده که ما در تحریم هستیم در تمامی ‌حوزه‌ها برای همیشه ریشه‌کن کرده و به شکوفایی اقتصادی در برنامه چندساله طراحی کند و همیشه این افتخار برای نظام ثابت باشد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات تصریح کرد: در دوران جنگ ما بنیه نظامی نداشتیم ولی امروز در حوزه نظامی توانمند هستیم اگر چه دشمن به دروغ بحث گزینه نظامی روی میز را مطرح می‌کند ولی می‌دانند که این یک ادعا بیشتر نیست چرا که ما به یک بلوغ توانایی و قدرت عظیم بازدارندگی و توان دفاعی در کشور دسترسی پیدا کرده‌ایم و آنان هرگز نمی‌توانند اقدام عملی داشته باشند.

دولت با استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند در عرصه اقتصادمقاومتی برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب به ثبت رساند

سردار بهشتی با اشاره به پذیرش و به کارگیری توانایی بسیج در عرصه اقتصادمقاومتی از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی گفت: چه بهتر که دولت در این بزنگای و پیچ اساسی تاریخ از غفلت رهایی پیدا کرده و از ظرفیت بسیج استفاده و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب به ثبت رساند.

وی افزود: تحریم فرصتی است برای رسیدن به شکوفایی، بسیج می‌تواند در این عرصه و در شرایط کنونی خودکفایی و تولید کشور را افزایش داده و جمله ما می‌توانیم شکوفا باشیم را تحقق بخشد، متاسفانه موانع زیادی از حیث بروکراسی در مسیر فرهنگ اقتصادمقاومتی وجود دارد که امیدواریم این موانع برداشته شود و این انرژی متراکم در بسیج کشور به منصه ظهور برسد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات تصریح کرد: امروز بسیج تشکیلات تخصصی و سازماندهی تخصصی داشته که در اتاق‌های فکری این تشکیلات تخصصی بحث‌های اساسی و فکری با حضور کارشناسان، وزرا و نخبگان مطرح می‌شود و چه بسا با بهره‌گیری از همین اتاق‌های فکر در حوزه ستادی فراتر از خودکفایی رسیده‌ایم که امیداوارم دولت نهایت استفاده را از این موارد داشته باشد.

سردار بهشتی با اشاره به هدف آمریکا در بحث برجام گفت: در مقابله با نفوذ دشمن به واسطه برجام در کشور بصیرت‌افزایی از جمله نقش‌های اساسی بسیج است که بایستی آحاد جامعه را با توطئه‌ها و ترفندهای دشمن آشنا سازد تا مبادا بار دیگر با غفلت مواجه شویم و فریب دشمن را بخوریم، گذشت که عوام باشیم باید بشناسیم و آگاه باشیم.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری به بصیرت آحاد مردم تاکید دارند بسیج که دیگر جز خواص بوده و باید بصیرت لازم را داشته باشد، بسیج باید نسبت به توطئه‌ها آگاه باشد و نفوذی‌ها را شناسایی کرده و در این مسیر تلاش خود را به کار گیرد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات خاطرنشان کرد: تجربه زیادی تاکنون به دست آورده‌ایم و هرگز فراموش نمی‌کنیم کسانی که همراه حضرت امام بودند ولی در جاهای مختلف نفوذی بودند، نباید اجازه دهیم تاریخ تکرار شود آنان خیلی تلاش کردند ولی تاکنون با فتنه‌ها و توطئه‌ها نتوانستند کاری از پیش برند از این‌رو می‌خواهند با چراغ خاموش و نفوذ در ریشه‌ها و شبکه‌های اداری کشور به مانند موریانه انقلاب را به چالش کشد بسیج باید با آگاهی و بصیرت نفوذ و تلاش‌های انحرافی راشناسایی و اطلاع رسانی کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار