خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

آسیب های اجتماعی محصول بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معطل ماندن اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در دولت گفت: آسیب های اجتماعی محصول بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۶۰۱۸۹۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید نگران و ناراحت بود از اینکه دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر متوقف شده و احکام آن در تراز انقلاب اسلامی پیاده نمی شود؛ متذکر شد: در مقابل توقف و بی توجهی به این فریضه مهم شاهد گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم.

وی در ادامه افزود: بعد از 35 سال تلاش مجلس و دولت بالاخره در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید. اکنون دولت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باید کمر همت ببندد تا این امر نهادینه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین تکلیف دستگاه های حاکمیتی روشن شده است و دولت باید موانع اجرایی آنرا بر طرف کند. الان قانون در اختیار است و اگر در اجرا با مشکل روبرو شد باید دولت به مجلس انعکاس دهد تا در اسرع وقت مشکلات قانونی این مسیر برطرف شود.

سالک تاکید کرد: ارزیابی ها نشان می دهد اگر این قانون در دستگاه های دولتی پیاده شود 50درصد از تشنجات اجتماعی و آسیب ها برطرف خواهد شد. بنابراین اجرای بی چون و چرای قانون توسط دولت و فراهم آوردن زمینه اجرای همه جانبه آن می تواند باعث ترویج امر به معروف و نهی از منکر در بدنه جامعه شود علاوه بر این نظارت بر اجرای این قانون هم از دیگر ملزومات این مسیر است تا با فرهنگ سازی عمومی مسیر تعالی و پیشرفت انسانیت در جامعه هموار شود.

منبع:آدینه تهران
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار