خبرهای داغ:
از این پس، پلیسِ ایالت «تیچینو» در جنوب سوییس، هر بانوی مسلمانی را که از پوشش بُرقع در حجاب خود استفاده کند، تا سقف ۱۰ هزار دلار معادل ۶ هزار پوند جریمه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۰۱۹۰۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، درحالی که جهان شاهد سکوتی گوشخراش از سوی رسانه‌های جریان‌سازِ همسو (MSM) در اشاره به مقدمه‌چینی برای ترویج اسلام‌هراسی و خشونت علیه مسلمانان در آمریکا، کانادا و اروپا است، افکارعمومی دنیا به‌تازگی از خبر اخذ جریمۀ هزاران ‌دلاری از مسلمانان ساکن در یک ایالت کشور سوییس متعجب شده‌‌اند.

وبگاه بین‌المللی چینی «یی‌بادا» از نیویورک خبر می‌دهد کشور «کنفدراسیون سوییس» در روزهای اخیر شاهد تصویب قانونی در مجلس نمایندگان بوده است که بموجب آن، چنانچه یک خانم مسلمان اقدام به پوشیدن بُرقع در هنگام رانندگی و حضور در مکان‌های عمومی کند به پرداخت جریمه‌ای به مبلغ هزار تا 10 هزار دلار محکوم خواهد شد.

به نوشته وبگاه خبری «لوکال»، نمایندگان مجلس محلی سوییس، روز دوشنبه پوشاندن صورت توسط خانم‌های محجبه در کانتونِ «تیچینو» را معادل جُرم دانستند. سوییس با نام کامل کنفدراسیون سوییس دارای 26 کانتون [معادل ایالت] است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، «جورجیو گیرینگِلی» نمایند‌ۀ ایتالیا‌یی‌الاصلی که پیشنهاد طرح مذکور را داده بود، در اظهارات خود گفته است: «کسانی که به ارزش‌های ما احترام نگذارند جایی در میان ما ندارند. اگر کسی بخواهد به جمع ما بپیوندد، بدون‌توجه به مذهبش، مورد استقبال ما است، اما چنانچه قصد افرادی این باشد که با نپذیرفتن ارزش‌های ما جامعه‌ای موازی بر مبنای قواعد دینی بنا کنند کسی به آنها خوش‌آمد نخواهد گفت.»

سازمان عفو بین‌الملل (AI) در واکنش به این معضل ایجادشده توسط مقامات سوییس، اعلام کرده است قانون مذکور به منزلۀ «روزگار سیاهِ حقوق‌بشر» در ایالت تیچینو سوییس است.

فرانسه، اولین کشور در قاره اروپا بود که از سال 2010 آزادی بانوان مسلمان را در پوشیدن برقع ممنوع اعلام کرد. پس از آن، ضمن موافقت «دادگاه حقوق‌بشر اروپا (ECtHR)» با این اقدام، قوانین مشابه دیگری در بلژیک و هلند به تصویب رسیده است.

شمار قابل‌توجهی از مردم سوییس، حدود 400 هزار نفر، جمعیت 5 درصدی مسلمان این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. تحلیل‌گران، قانون منع پوششِ برقع را آغازی بر تشدید محدودیت‌ها در سایر کانتون‌های 26 گانۀ سوییس برآورد می‌کنند.

از این پس، بانوان مسلمان ساکن جنوبِ کنفدراسیون سوییس درصورت پوشیدن برقع در کلیه فروشگاه‌ها ازجمله غذاخوری‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، مجتمع‌های عمومی، مکان‌های تفریحی و حتی درحال رانندگی محکوم به پرداخت جریمه‌های هنگفت خواهند شد – جریمه‌ای بالغ بر 10 هزار دلار یا 6 هزار و 500 پوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها