رئیس پلیس راهور استان اردبیل اعلام کرد:

سگ گردانی و بدحجابی در خودرو ممنوع شد

رئیس پلیس راهور استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران، از ممنوعیت حمل سگ و سگ گردانی در خودرو و همچنین بدحجابی در داخل خودرو خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۱۹۲۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید محبت فتاحی، رئیس پلیس راهور استان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه،رانندگی را یک امتیاز اجتماعی عنوان کرد و گفت: عده ای این موضوع را با حقوق عمومی اشتباه گرفته و اعمالی مانند عدم رعایت حجاب و پوشش اسلامی در داخل خودرو و حمل سگ و سگ گردانی در خودرو را مرتکب می شوند.

وی باغیرشرعی و غیر قانونی دانستن این گونه اقدامات، از برخورد جدی و اعمال قانون از جمله معرفی به مراجع قضایی را با این گونه تخلفات برشمرد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیلاطلاع رسانی از وضعیت جاده های مواصلاتی از طریق رسانه های استان را مطلوب ارزیابی و گزارشی از عملکرد این معاونت نیروی انتظامی ارائه کرد.

وی گفت: در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل خود 21 درصد کاهش تصادفات ثبت شده که رتبه دوم کشوری را از این مورد به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: بیشترین تصادفات در شهریور ماه اتفاق افتاده که در استان اردیبل کمترین تصادف در این بازه زمانی روی داده است.

وی با بیان اینکه در 6ماهه اول سال 93 تعداد فوتی های تصادف، 116 مورد بود و در 6 ماهه سال جاری به 97 نفر رسیده است افزود: در هیمن فاصله 246 مصدوم در سال قبل به 222 نفر کاهش یافته است.

سرهنگ سید محبت فتاحی تعداد اعمال قانون برای راننده های متخلف را 18 هزارو 348 نفر در حوزه تخلف سبقت غیرمجاز، 79 هزار و 488 نفر در تخلف سرعت غیرمجاز و 20007 نفر در تخلف تجاوز به چپ برشمرد و افزد: جمع اعمال قانون 6ماه سال 94 شامل199 هزار و 21 برگ جریمه است.

وی تصریح کرد: مبلغ جرایم رانندگی اعمال شده در 6ماهه اول سال جاری بیش از 6 میلیارد تومان بوده که حاصل تخلف رانندگی 2045 دستگاه نقلیه بطور عموم است، که 604 مورد موتور سیکلت و 1441 وسیله نقلیه است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل تعداد اخذ گواهینامه های متخلفین را 219 گواهی برشمرد و تصریح کرد: تخلف این تعداد شامل تست اعتیاد مثبت و دیگر تخلفات است.

فتاحی در ادامه توقیف خودروهای بالای یک میلیون تومان خلافی را 121 دستگاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر این تعداد 300 خودروی متخلف در تخلف همزمان نیز توقیف شده است.

فتاحی تعیین درصد تقصیر ارگان یا سازمان های دخیل با موضوع تصادفات رانندگی جاده های مواصلاتی و نیز نقص یا عیب ایمنی خودرو را از دیگر وظایف راهور دانست و از انعکاس آن به مراجع بالادست خبر داد و تاکید کرد: بحث تصادف یا ترافیک معادله چندمجهولی بوده و در راستای هوشمندسازی و تسلط بر جاده های مواصلاتی بمنظور کنترل تخلفات، دستگاه های مرتبط باید همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ سیدمحبت فتاحی در ادامه تعداد کشته شدگان جنس مذکر را بیشتر از مونث عنوان کرد و گفت: بیش از 40 درصد فوتی ها را سرنشنان خودرو بخود اختصاص داده که متاسفانه حاکی از عدم جدی گرفتن کمر بند ایمنی بوده، در عین حال تعداد فوتی های 6 ماه اول سال جاری به تفکیکجنسیت 78 درصد مذکر و 22 مونث است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل بالاترین تصادف ثبت شده را از آن ساعت 16 تا 20 شب و از نوع واژگونی که بیشترین فوتی را دارد؛ ارزیابی و اضافه کرد: همچنین روزهای شنبه و آخر هفته یعنی پنج شنبه بیشترین درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

نکته تامل برانگیز در این نشست خبری خبر سطح تحصیلات تصادف کنندگان بود که فتاحی در این باره تصریح کرد: آمارهای ثبت شده حاکیست درصد بالایی از مقصرین تصادف دارای مدرک دیپلم بوده که این قبلا سیکل بود، و تنها 34 درصد آن تخطی از سرعت مطمئنه داشته اند!.

نکته مهم بعدی وی اشاره به درصد کشته شدگان تصادف در سر صحنه و هنگام انتقال به بیمارستان و بعد از بستری بود که عنوان شد: 45 درصد از متوفیان تصادف در سرصحنه و 55درصد حین انتقال به بیمارستان است! که نگران کننده و توجه ویژه را می طلبد.

فتاحی در جمع بندی این تصادفات مطرح کرد: 70درصد عامل تصادفات انسانی، 15 درصد نقص ایمنی راه ها و 15 درصد نیز نقص ایمنی وسیله خودرو یا معایب آن است.

رئیس پلیس راهوراستان اردبیل تعداد الکلی های مثبت در حین رانندگی را 110 مورد از بین یک هزارو 239 مورد برشمرد و گفت: مجازات اعمالی برای این عده دویست هزار تومان جریمه نقدی توقیف گواهینامه راندگی بوده است.

مسئول معاونت راهور نیروی انتظامی استان اردبیل در ادامه تعداد کشته شده های راکب موتور سوار را 19 نفر و تعداد مصدومین آن را 43 نفر در 6 ماهه اول سال جاری عنوان کرد.

فتاحی همچنین تعداد صدور برگ جریمه کامیون های باری در جاده های مواصلاتی استان اردبیل را یکصدو یازده هزار و 17 و برگ جریمه و و سایط نقلیه ناوگان مسافربری را 4هزارو 990 مورد برشمرد.

وی از تدابیر و بکارگیری تجارب کاهش تصادفات در مدت های اشاره شده خبر داد و گفت: اتاق های اسیب شناسی و رفع آن فعال بوده که فرهنگ سازی و کمک گرفتن از این مقوله در دستور جدی این معاونت قرار گرفته است.

فتاحی گفت: 90درصد رانندگان استان قوانین را رعایت می کنند اما قربانی 10 درصد ومتخلف حادثه ساز در جاده ها هستند بنابراین راهور به شدت و با سخت گیری با این درصد اندک متخلف برخورد خواهد کرد.

سرهنگ سیدمحبت فتاحی روند اجرایی مسیر صحرا به مشگین شهر از اردبیل را بسیار کند ارزیابی کرد و افزود: با این سرعت فعلی بیش از 10 سال طول خواهد کشید!.

این کارشناس و فرمانده راهور استان اردبیل هشدار داد: تصادفات و خطرات جاده سرچم به سختی مهار و کنترل شده اما شاهد ایجاد راه جدید از هشتجین به سرچم هستیم که نقص و معایب در آن بی داد می کند، در صورت سهل انگاری در ایمن سازی آن جان، رانندگان و سرنشینان در این قتلگاه از فراوانی بالایی برخوردار خواهد بود.

وی حادثه خیز ترین نقطه مسیر سرچم را در حوزه استحفاظی استان اردبیل دانست و درباره فراوانی وقوع تصادفات گفت: 27 درصد تصادفات در مسیر اردبیل – مغان، 24درصد مسیر اردبیل به خلخال، 16درصد محور پارس آباد-مشگین شهر،9درصد اردبیل – آستارا و 11 درصد اردبیل به سراب را تشکیل می دهد.

سرهنگ سیدمحبت فتاحی رئیس پلیس راهور استان اردیبل در پاسخ به سوال خبرنگارآذرسلامکمین زدن تیم گشت های پلیس راه را غیر اصولی و قدغن عنوان کرد و افزود: باید بصورت آشکار در مسیر ها مستقر باشند و اختفا شدن منطقی نیست.

همچنین فتاحی در پاسخ به این سوال که بعضا صدور دستور برای جریمه کردن الزامی و اجباری در مقرهای پلیس راه دیده و شنیده می شود آن را تکذیب و درصورت مشاهده مستوجب برخورد دانست.

ارسال نظرات