عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج:
رسانه ها با حضور میدانی میان دولتمردان و مردم اقتصاد مقاومتی را کنکاش کنند که کدام دستگاه و کدام فرد در این راستا عملکردی شفاف داشته است! و اطلاعات بدست آمده را منتشر سازند.
کد خبر: ۸۶۰۲۱۳۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

روح الله جانی عباس پور نماینده مردم قزوین(بوئین زهرا) و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بارها بر مساله دشمنان در راستای مقابله با پیشرفت های جمهوری اسلامی تاکید کرده اند ، به نحوي كه مشاهده مي‌كنيم در سال‌هاي اخير سالي را به عنوان سال حركت به سمت اصلاح الگوي مصرف، سال بعد از آن همت مضاعف، كار مضاعف. و پس از آن را سال جهاد اقتصادي و  توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه‌ ايراني  نامگذاري كردند تا حرکت در مسیر اقتصادی کشور را برای مسوولین و مردم مهم جلوه دهند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبري با آگاهي كامل از جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها از تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه ايران همواره تلاش كردند، به ارائه برنامه‌ها و الگوهاي مناسب جهت مقابله با اين فشارها بپردازند؛ ايشان معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

عباس پور با تاکید بر اینکه مبانی نظری و نمود عینی را باید از طریق رسانه ها برای مسولین و مردم بازخوانی کرد و با دید سطحی نگرانه به کلام شفاهی بسنده نشود و مفاهیم را در غالب مصادیق آوردخاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتي يعني تشخيص حوزه‌هاي فشار و متعاقبا تلاش براي كنترل و بي‌اثر كردن آنها و در شرايط آرماني تلاش براي تبديل اين فشارها به فرصت است. اقتصاد مقاومتي در راستاي كاهش وابستگي‌ها و تاكيد روي مزيت‌هاي توليد داخل و تلاش بر خوداتكايي است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه تصریح کرد: رسانه ها با حضور میدانی میان دولتمردان و مردم اقتصاد مقاومتی را کنکاش کنند که کدام دستگاه و کدام فرد در این راستا عملکردی شفاف داشته است! و اطلاعات بدست آمده را منتشر سازند.

ارسال نظرات